مدیرکل صنعت معدن، معدن و تجارت استان کرمان گفت: طی چند سال اخیر بیش از 5000 محدوده باطله آزاد شد و از این ابتدای دی ماه ثبت محدوده ها به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مدیرکل صنعت معدن، معدن و تجارت استان کرمان گفت:بازدید و پایش یک هزار و 540 واحد صنعتی فعال، نیمه فعال و تعطیل نیز انجام شده است که این امر کار بزرگ و بی نظیری در سطح کشور بود.

محمود سلطانی زاده افزود: دو سال اخیر 290 کارخانه با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان در استان کرمان راه اندازی شده است.

وی یادآور شد:در آذرماه سال 92 بیش از 35 درصد از واحدهای صنعتی استان تعطیل بودند و 450 واحد صنعتی راکد بودند که بحث بسیار بسیار غم انگیزی بود.

وی ادامه داد: براساس نظر اقتصاد دانان، صنعت کشور بر پایه چهار اصل وام ارزان قیمت، ارز ازان قیمت، انرژی مجانی و وارداتی که ارزان تر از تولیدات داخل است، استوار بود.

سلطانی زاده تصریح کرد: این چهار اصل که از صنعت کشور حدف شد یکی از علل اصلی رکود و توقف در واحدهای صنعتی بود زیرا قیمت تمام شده افزایش یافت و واحدهای صنعتی توانایی رقابت نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه علی رغم قانون هدفمندی، طی دو سال اخیر یک ریال به بخش تولید اختصاص نیافته است، اظهار کرد:سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در دو سال گذشته در رتبه 28 کشوری بوده است که در سال گذشته به ردیف 25 کشوری رسیده و در شش ماه امسال جز هفت استان برتر کشور بوده است.

سلطانی زاده گفت: این امر براساس اسناد بالادستی اجرا شده در استان کرمان محقق شده است.

وی ادامه داد: در ابتدای قبول مسئولیت در سازمان صنعت، معدن و تجارت بخش معدن را به مانند یک دکان خاک فروشی تحویل گرفتیم که با مکانیزم های انجام شده بیش از 5000 محدوده باطله آزاد شد و از این ابتدای دی ماه ثبت محدوده ها به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

ویتصریح کرد: 30 هزار کیلومتر مربع از استان کرمان را پهنه تعیین کرده ایم و امیدواریم بتوانیم ذخایر معدنی این استان کرمان را از 3.4 میلیارد تن به نزدیک پنج میلیارد تن افزایش دهیم.

وی گفت: در 10 سال گذشته تا سال گذشته کل مزایده ها 45 مورد بوده که در کمتر از یکسال گذشته بیش از یک هزار مزایده انجام شده است.

سلطانی زاده با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد حقوق دولتی کشور از سوی استان کرمان تامین می شود، ادامه داد: هم اکنون بیش از 200 میلیون تن از ذخایر سنگ آهن موجود در استان کرمان به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی به وجود 70 هزار واحد صنفی با 300 اتحادیه در استان کرمان اشاره کرد و گفت: ساماندهی این واحدها و اتحادیه ها کار بسیار سختی بوده است اما در حال حاضر توانسته ایم 9 اتاق اصناف را در استان کرمان راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در بخش تجارت خارجی سال 93 سال طلایی برای استان کرمان بود و صادرات ما 1.2 درصد افزایش یافت که این امر یک رکورد در بخش صادرات استان کرمان است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: ثبت ، الکترونیکی ، معدن ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.