محققان روش جدیدی برای ارسال مواد درمانی جهت درمان سرطان های کشنده‌ی مغز ابداع کردند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محققان از روش جدیدی برای درمان سرطان مغز استفاده کردند که در این روش از نانو حامل‌هایی استفاده می‌شود که به علت اندازه بسیار کوچک و ساختار سلسله مراتبی خاص نسبت به روش های قبلی بهتر عمل می‌کند.

پژوهشگران از آزمایشگاه برکلی معتقد اند که توانسته راهکاری برای ارسال مواد درمانی از میان مایع مغزی- خونی جهت درمان شکل کشنده‌ای از سرطان مغز پیدا کند. 

تینگ‌ژو، دانشمند پلیمر و متخصص خودآرایی مواد هیبریدی زیست / نانویی باشد،‌خانواده جدیدی از نانو حامل ها را ساخته است که با استفاده از خودآرایی زنجیره‌ای از آمنیو‌اسیدها و پلیمرهایی که به صورت توام دارای قسمت‌های آب دوست و آبگریز هستند، تشکیل یافته‌اند.

بر اساس گفته‌های دکتر ژو، این نانو حامل های جدید تمامی الزامات مقداری و پایداری برای رساندن موثر داروهای درمانی به تومورهای GBM را دارا می‌باشند. 

این نانو حامل ها ویژگی بسیار خوبی برای درمان سرطان در دوره‌های انتشار طولانی، نفوذ عمیق تومورها و انباشتگی در سلول‌های خارج از هدف نظیر کبد و طحال نشان می‌دهند و می‌تواند از سد خون عبور کند و به صورت انتخابی در بافت‌های تومور انباشته شود. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/  
برچسب ها: نانو ، آمینواسید ، پلیمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار