مدیر موزه هنرهای معاصر ایران گفت: ارزش ریالی این تابلوها را نمی‌دانم؛ اما برای این آثار به صورت کارشناسی قیمت‌گذاری می‌کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛مجید ملانوروزی در باره  تحویل دادن 14 اثر هنری از دو هنرمند و معمار آمریکایی که در سال 1357 از سوی موزه هنرهای معاصر تهران خریداری شده بود، به موزه هنرهای معاصر ایران، اظهار داشت: این آثار در اوایل انقلاب از سوی موزه هنرهای معاصر ایران خریداری شد اما به دلیل برپایی نمایشگاهی و سپس پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این آثار به ایران ارسال نشد.

وی ادامه داد: در طول این سال‌ها برای دریافت آثار پیگیری شد که اسناد آن هم موجود است. حتی دولت‌های قبل هم برای گرفتن این آثار به دادگاه لاهه شکایت کرده بودند که اکنون این پیگیری‌ها به نتیجه رسید. ضمن اینکه دریافت این آثار ارتباطی به برجام ندارد.

مدیر موزه هنرهای معاصر ایران یادآور شد: این آثار که مربوط به «رابرت استرن» و «مایکل گریوز» بوده، ارزش تاریخی دارد و طی این سال‌ها در اختیار خود این هنرمندان قرار داشت.

وی در خصوص ارزش ریالی این آثار گفت: ارزش ریالی این تابلوها را نمی‌دانم؛ مبلغ آن مهم نیست بلکه احقاق حقوق و اموال کشورمان اهمیت دارد. با این حال برای این آثار به صورت کارشناسی قیمت‌گذاری می‌کنیم.

ملانوروزی درباره اصالت آثار بیان داشت: آثاری که به موزه تحویل داده می‌شود، اصل هستند و خانم جواهریان از کارشناسان معماری هم این کارها را دیده و تأیید کرده است.
منبع:فارس
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.