اهواز؛

افزوده‌شدن هزاران بشکه به ظرفیت تولید نفت و گاز شرکت کارون

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون، ظرفیت تولید نفت این شرکت را یک‌میلیون ٤٠ هزار بشکه در روز اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ٦٦ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت این شرکت افزوده‌ شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،محسن دهانزاده، سومین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت بابیان این‌که این شرکت رتبه نخست تولید گاز، مایعات گازی و محصولات هیدروکربوری را در سطح شرکت ملی نفت و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بر عهده دارد، گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون روزانه بیش از ٤٠٠ هزار بشکه نفت باکیفیت به پالایشگاه تهران و ١٠٠ تا ١٢٠ هزار بشکه نفت کیفی به پالایشگاه آبادان و ما بقیه  را به پایانه صادراتی خارگ منتقل می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون بابیان این‌که این شرکت موفق به جاری‌سازی مدل مدیریت سبز شده است، افزود: براین اساس در سال ٩٢ بالاترین امتیاز را در میان شرکتهای بهره‌برداری نفت به لحاظ اجرای مدیریت سبز کسب کرده است.

دهانزاده گفت: هم اکنون ٤٠ واحد بهره‌برداری نمک‌زدایی، ایستگاه تقویت فشار گازترش، شیرین، ایستگاه پمپ، ٣٠٠ ایستگاه اصلی، فرعی و ٦٠٠ هزار کیلومتر خطوط لوله از سوی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون مدیریت می‌شود.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون با راه‌اندازی ٦ حلقه چاه توسعه‌ای، ١٨ حلقه چاه تعمیری و انجام برخی فرآیندهای طراحی اصلاحی بر روی ٦٠ حلقه چاه، ظرفیت تولید نفت این شرکت ٦٦ هزار بشکه در روز افزایش‌یافته است.

این مقام مسئول، ظرفیت تولید نفت این شرکت را یک‌میلیون ٤٠ هزار بشکه در روز اعلام کرد و افزود: با در اوایل آبان ماه ١٠٠ درصد تعمیرات خود درزمینهٔ تولید عمل کردیم.

وی میانگین ظرفیت بازیافت مخازن عملیاتی شرکت نفت و گاز کارون را ٢٧ درصد اعلام کرد و افزود: به دلیل پیچیدگی مخازن این شرکت در مقایسه با دیگر شرکتهای بهره‌برداری مناطق نفت‌خیز جنوبی، ضریب بازیافت مخازن ما تا حدودی پایین‌تر از دیگران است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون گفت: طی این مدت با استفاده از تلنبه‌های درون‌چاهی  در ٣٩ حلقه چاه، به ظرفیت تولید این چاه‌ها اضافه کردیم.

دهانزاده با اشاره به نصب دستگاهها سیار فراورش نفت خام (MOT ) در این شرکت طی ٨ سال، افزود: با نصب این دستگاه توانستیم از سوزانده شدن یک‌میلیون ١٧٠ هزار بشکه گاز همراه نفت در هشت سال گذشته جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی بزرگ‌ترین واحد نمکزدایی خاورمیانه در شرکت کارون در سال ٩٥ افزود: این پروژه با پیشرفت 80 درصد با ظرفیت فرآورش ٢٢٠ هزار بشکه در حال اجراست.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.