مرتضی فرشباف کارگردان سینما و فیلم سینمایی «بهمن» از دغدغه‌اش در خصوص ساخت فیلم سینمایی «بهمن» تا نویسندگی و کارگردانی جدیدترین ساخته سینمایی خود می‌گوید.

مرتضی فرشباف کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اینکه تا چه حد فیلم «بهمن» در اکران موفق خواهد بود، گفت: از یک طرف چون حال و هوای فیلم «بهمن» با هوای سرد این روزها در یک راستا قرار دارد و از طرفی قرار است که در بخش هنر و تجربه و برای مخاطبانی که نگاه متفاوت و عمیق‌تری دارند، به نمایش در آید و آن‌ها فیلم‌های خاص را می‌پسندند، در جلب مخاطب موفق خواهد بود و ما به این قضیه امیدواریم.

وی افزود: یکی دیگر از عواملی که می‌تواند به موفقیت «بهمن» در اکران کمک کند، بازی خوب خانم معتمد‌آریا است. چون یکی از عجیب‌ترین بازی‌های خود را انجام داده و تمرکز من نیز در کل فیلم بیشتر روی او بود و به نظرم خروجی بسیار خوبی داشت.

وی ادامه داد: نسخه‌ الان فیلم «بهمن» با آن نسخه‌ای که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، از لحاظ ریتم و ... تغییراتی پیدا کرده و به نظر می‌رسد در این زمینه نیز به نتیجه بهتری دست پیدا کردیم.

فرشباف عنوان کرد: «بهمن» فیلمی اجتماعی و خانوادگی و برای همه قابل پذیرش است و دغدغه من از ساخت آن بیشتر در مورد نقش زن در خانواده و رابطه‌ای که می‌تواند با محیط کار و خانواده خود داشته باشد، بوده است.

این کارگردان تصریح کرد: در فیلم «بهمن» به مشکلات فراوان زن‌های میانسال طبقه متوسط اشاره کردیم و امیدواریم فکر مخاطبان بعد از دیدن فیلم با این نمونه معضلات درگیر شود و اندوخته‌هایی به آن‌ها اضافه شود.

فرشباف در خصوص تکراری شدن اکثر سوژه‌های اجتماعی در فیلم‌های سینمای ایران و تقلید و پیروی کردن برخی کارگردان‌ها از فیلم‌های فیلمسازان موفق خاطرنشان کرد: طبیعی است زمانی که فیلمی موفق می‌شود، گیشه و مخاطبان زیادی را فتح می‌کند. روی دیگر کارگردان‌ها تاثیر می‌گذارد و تقلید از آن فیلم‌ شکل می‌گیرد؛ اما نکته مهم و کلیدی در کار یک فیلمساز برای موفق شدن و ثبت کردن نامش به عنوان کارگردانی صاحب سبک این است که بتواند دغدغه شخصی، سوژه‌ای نو، خلاقیت، مطالعه زیاد، جنبه‌های مختلف اجتماعی و ... را در اثر خود پیاده کند و نامش را به عنوان کارگردانی موفق بر سر زبان‌ها بنشاند.

وی در مورد آخرین فعالیت سینمایی‌اش گفت: فیلمی جدید با موضوع اجتماعی و از لحاظ تولید و هزینه کوچکتر از فیلم «بهمن» به نویسندگی و کارگردانی خودم و تهیه‌کنندگی حرفه‌ای در دستور کار دارم.

وی افزود: پیش‌تولید جدیدترین کارم فروردین ماه آغاز و فیلمبرداری آن اردیبهشت ماه آغاز می‌شود،‌ در حال حاضر ترجیح می‌دهم از گفتن دیگر جزئیات تا زمان قطعیت تولید خودداری کنم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار