رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات مصوب 320 میلیارد ریالی طرح هادی روستایی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، حسن نوروزی در جمع خبرنگاران با بیان این که مسئولان ارشد استانی در کهگیلویه و بویراحمد اهتمام ویژه‌ای به عمران روستاها در استان دارند، افزود :  همه هدف مسئولان این است تا مهاجرت از روستاها به شهرها معکوس و حاشیه‌نشینی در شهرهای استان کمتر شود.

وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان استانی را جلوگیری از حاشیه‌نشینی ذکر کرد و گفت: به همین منظور اعتبارات خوبی برای عمران روستاها در استان اختصاص داده‌ایم تا با ایجاد زیرساخت‌ها کمتر حاشیه‌نشینی داشته باشیم.

این مسئول توزیع اعتبارات در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعتبارت عمرانی روستاها در طول دولت تدبیر و امید جهش خوبی داشته است و هر سال بیش از سال قبل بوده است.

وی گفت: در سال 94 اعتباراتی را که برای روستاهای استان در نظر گرفته‌ایم 89 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که نسبت به سال قبل خود تقریبا دو برابر بوده است.

این مسئول افزود: در عمران روستایی یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای ایجاد زندگی راحت‌تر مردم روستانشین لازم است توجه به طرح هادی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعتبارات طرح هادی روستایی در سال 94 برای روستاهای استان 320 میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: در زمینه‌های دیگر نیز مسئولان استانی برای عمران روستاها توجه خاص دارند از جمله این که بیشترین خواسته آن‌ها از ما مسئولان علاوه بر بهسازی روستاها موضوع آب و راه روستایی است.

نوروزی یکی دیگر از مشکلاتی را که اکنون روستاییان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بحث خشکسالی و بحران آب ذکر کرد و گفت: بر همین اساس برای تأمین آب کشاورزی نیز اعتبارات خوبی برای روستاهای استان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: دولت در زمینه‌های مختلف در این دوره توجه خوبی به روستاها داشته که امیدواریم در سال آینده با اعتبارات بیشتری برای خدمت به روستاییان و عمران و آبادانی روستاها اقدام کنیم.

انتهای پیام /گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.