سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت:من نه در گذشته و نه در حال حاضر به نحوه برگزاری لیگ اعتقاد داشته و دارم.

به گزارش خبرنگار  کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد بنا درباره رقابت‌های لیگ جهانی کشتی فرنگی در خرمشهر اظهار داشت: به طور کلی من نه در گذشته و نه هم اکنون با برگزاری لیگ موافق بودم تنها نکته مثبت این مسابقات مسائل مالی است و چه بهتر که جوایز در نظر گرفته شده به کشتی گیران کشورمان برسد نه به فرنگی کاران خارجی در نتیجه رقابت های جام باشگاه های جهان با این کیفیت ضعیف به صلاح نیست.
وی افزود: علی رغم آنکه گفته می شود لیگ جهانی با هدف تبدیل شدن به مسابقاتی چون جام جهانی راه اندازی شده اما در جام جهانی تمام دنیا با تیم‌های ملی‌شان شرکت می‌کنند ولی در این تورنمنت تیم‌های باشگاهی با نفرات گمنام خود به میدان می روند. به هر صورت همان طور که گفتم تنها فایده این مسابقات تامین منابع مالی برای کشتی گیران است.
دارنده مدال نقره جهان درباره نحوه عملکرد کشتی گیران ایرانی در لیگ جهانی گفت: بیشتر کشتی‌گیرانی که در این مسابقات به میدان رفتند نفراتی بودند که در اردوهای تیم ملی حضور داشتند که به خاطر مسائل مالی کشتی گرفتند.برای من این برد و باخت معیار نیست اگر بخواهید خیلی ریز و فنی به این مسابقات نگاه کنید شکست اخلاقی مقابل عابدین زاده چیزی به ما اضافه نمی‌کند امکان دارد در جام تختی نتیجه دیگری رقم بخورد در مقابل از برخی پیروزی‌ها مانند برد گرایی برابر زیدوند خیلی خوشحال شدم چرا که این کشتی گیر جوان و آینده دار است و نشان می دهد سرمایه گذری ما درست بوده هرچند همان طور که گفتم ملاک و معیار انتخاب من نیست.
 
وی تاکید کرد:در مجموع مسابقات لیگ جهانی برای کشتی ما سودی نداشت چون در دوره‌ای آماده‌سازی هستیم و زمان چندانی نیز نداریم در نتیجه همین حضور کشتی گیران در لیگ جهانی یک هفته ما را از برنامه های تیم ملی عقب انداخت. به طور مثال کشتی گرفتن باباجانزاده در شرایط فعلی اصلاً به صلاح نبود و یا اخلاقی که ۲۰ روز پیش در جام جایزه بزرگ باکو شکست خورده نباید در این میدان کشتی می گرفت ولی چون به پول خرید خانه نیار داشت به وی اجازه دادیم.
 
سرمربی تیم ملی درباره این که در برنامه های محمد بنا رقابت های قهرمانی آسیای امسال چه جایگاهی دارد گفت: از زمانی که من در تیم ملی بزرگسالان مشغول به کار شدم یک سال را به من نشان دهید که با تیم اصلی‌ به قهرمانی آسیا رفته باشم همیشه ترکیبی از جوانان و کشتی‌گیران با تجربه را که بیشتر نفرات دوم اوزان خود بوده اعزام کردم؛خوشبختانه در حال حاضر  نفراتی را داریم که به راحتی می‌توانند در قهرمانی آسیا کشتی بگیرند و این مسابقات هیچ تداخلی با برنامه های ما برای حضور پر قدرت در رقابت های گزینشی المپیک نخواهد داشت.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار