ایندیپندنت نوشت: دو کشور لبنان و پاکستان بدون اطلاع قبلی در ائتلاف سعودی عضو شدند!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، پس از اینکه عربستان سعودی تشکیل ائتلاف 34 کشور مسلمان را اعلام کرد، 2 کشور از عضویت در این ائتلاف ابراز بی اطلاعی کردند.

سعودی‌ها طی بیانیه‌ای اعلام کردند کشورهایی از آسیا، آفریقا و جهان عرب نیروهای خود را برای مقابله با افراط‌گرایی متحد کرده اند. این ائتلاف در حال حاضر تروریست‌ها را در عراق، سوریه، لیبی، مصر و افغانستان هدف قرار می‌دهد. اما پس از انتشار این بیانیه‌ مبنی بر تشکیل ائتلاف مذکور، وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد از طریق گزارش‌های خبری از عضویت کشورش در این ائتلاف مطلع شده است.

بنابر گزارش‌ها، وزیرخارجه پاکستان در تماسی تلفنی با سفیر این کشور در ریاض خواهان شفاف‌سازی در این خصوص شد؛ اما مقامات عالی‌رتبه ادعا کردند پیش از اعلام این موضوع با آنها مشورت نشده است. علیرغم اینکه پاکستان از متحدان قدیمی عربستان است، از درگیری در تنش‌های خاورمیانه خودداری می‌کند. 

لبنان دومین کشوری است که از اعلام عضویتش در ائتلاف سعودی غافلگیر شد. البته نخست‌وزیر این کشور با استقبال از اخبار منتشره گفت: "لبنان در خط مقدم مقابله با تروریسم است." 

اندونزی هنوز تصمیم خود را برای پیوستن به ائتلاف قطعی نکرده است. مالزی نیز هرگونه دخالت نظامی را رد کرده است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار