کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار بر این بود با کاهش تحریم‌ها اقتصاد با روند رو به رشد همراه باشد اما با کاهش قیمت نفت انگیزه‌های اولیه نیز تعدیل شد .

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با سقوط سنگین شاخص بازار سرمایه گفت: کاهش قیمت جهانی نفت وضعیت اکثر مواد خام و مواد پتروشیمی و فلزات را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه این شرایط  بودجه دولت را انقباضی می‌کند افزود: چنین شرایطی موجب تشدید رکود کشور می شود و قیمت کالاهای تولیدی به واسطه کاهش قیمت مواد اولیه تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: وضعیت قیمت نفت موجب کاهش قیمت کالاهای وارداتی شرکت ها می شود ورقابت بین  شرکت‌های داخل و خارجی افزایش می‌یابد.
 
 دارابی در همین راستا بیان کرد: انتظار بر این بود که با کاهش تحریم‌ها اقتصاد با روند رو به رشد همراه باشد اما با کاهش قیمت نفت انگیزه‌های اولیه نیز  تعدیل شد و دور نمای روشنی که قبلاً انتظار می‌رفت وجود ندارد.

وی در پایان یادآور شد : این انتظار وجود دارد که رکود پایدار بماند و همچنین با انتشار گزارشات نه ماهه در چند روز اخیر مسلماً نمی‌توان اظهار کرد با توجه به شرایط اقتصادی گزارشات خوبی را شاهد باشیم.


  برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار