معاون دريابانی فرماندهی مرزبانی ناجا با بيان اينکه اقدامات دريابانی مرزبانی، فضا را برای بسياری از اقدامات مجرمانه ناامن کرده است، گفت: فضايی برای جولان دزدان دريايی در آب های ايران وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار "سيد محمد علي سلامي" ، در خصوص فعاليت دزدان دريايي در آب هاي جمهوري اسلامي ايران، گفت: از سال 89 تاکنون گزارشي از وقوع دزدي دريايي در آب‌هاي تحت حاکميت کشورمان و تحت مسئوليت درياباني ناجا گزارش نشده است.
وي يادآور شد: درياباني جمهوري اسلامي ايران با اقداماتي که انجام داده فضا را براي بسياري از اقدامات مجرمانه ناامن کرده است. 

معاون درياباني فرماندهي مرزباني ناجا در ادامه، پيرامون جذب نيروهاي درياباني بيان کرد : در گذشته جذب نيرو از ميان دانش آموختگان رشته هاي مختلف دانشگاهي صورت مي گرفت و جذب شدگان پس از گذران يک دوره آموزشي کوتاه مدت "تخصصي" در درياباني فعاليت مي کردند ، اما به تازگي روند جذب نيرو به سمت تخصصي شدن پيش رفته است.

وي ادامه داد: در سال هاي اخير در بخش تأمين نيرو از ميان دانش آموختگان تخصصي اين رشته گزينش داشته ايم و برگزيدگان متخصص نيز با گذراندن دوره هاي تخصصي درياباني فعاليت خود را آغاز مي کنند.

سردار سلامي در خصوص بومي گزيني نيز اشاره کرد : يکي از سياست هاي راهبردي ناجا در حوزه جذب نيرو براي درياباني، از ميان نيروهاي متخصص بومي است و در سال هاي اخير اين سياست اعمال شده است.

وي همچنين در خصوص به کارگيري نيروي زن در درياباني يادآور شد : اشتغال زنان در اين حوزه محدود است، در مواردي که نياز به بازرسي بدني، کنترل و فعاليت هاي اداري باشد از ظرفيت زنان استفاده شده است، اما به دليل اينکه فعاليت در حوزه مرزباني جزء مشاغل سخت و زيان آور است در اين حوزه با محدوديت هايي روبه رو هستيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار