90 مسافری که پرواز نجف - تهران آنان انجام نشد و با پای پیاده به کشور بازگشتند، از مشکلات فراوان خود در مسیر بازگشت گفتند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ 90 مسافر و زائر بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) که همراه با کاروانی روز جمعه 20 آذر ساعت 22:30 تهران را به مقصد نجف ترک کردند، هیچگاه فکر نمی کردند هنگام بازگشت خبری از پرواز نیست و باید با پای پیاده برگردند.
این 90 نفر که همراه با کاروانی از استان مازندران سرشار از عشق امام حسین و تحقق آرزوی زیارت بارگاه ملکوتی سالار شهیدان به کربلا رفته بودند، مسئول کاروان آنان را در روز سوم سفر تنها می گذارد و به کشور بازمی گردد و زائران باید همه مسئولیت های خود را متقبل می شدند.
طبق بلیط ، تاریخ برگشت آنها جمعه 27 آذرماه ساعت 19:30 بود که وقتی به فرودگاه رفتند به آنها گفته شد هواپیما ساعت 14:30 از نجف به مقصد تهران پرواز کرده است.
این زائران که درها را بسته دیدند و صدایشان در آنجا به جایی نمی رسید خود چاره کردند و با پای پیاده از مرز مهران و با هزینه شخصی به کشور بازگشتند.
یکی از این زائران در گفت وگوی تلفنی با ایرنا گفت: ساعت 17:30 روز گذشته از نجف به تهران پرواز داشتیم که ساعت 14 در فرودگاه بودیم یک ساعت منتظر ماندیم بعد سمت گیت رفتیم و بلیط را نشان دادیم که به ما گفتند هواپیما به مقصد تهران ساعت 14:30 پرواز کرده است؛ چاره ای نداشتیم هیچ کس پاسخگوی ما نبود.
وی ادامه داد: مجبور شدیم اتوبوسی تهیه کنیم و با آن به مرز مهران برویم.
فاطمه اصغری یکی از خانم های زائر در این باره گفت: راننده اتوبوس از مسیر نجف به تهران حین مسیر گفته بود یا باید مبلغ 2میلیون تومان کل پول را بدهید یا اینکه در همین بیابان شما را پیاده و رها می کنم که همه پول جمع کردند و کرایه اتوبوس را پرداخت کردند.
زائر دیگری درخصوص مشکلات مسیر گفت: جاده ایلام به تهران به علت ریزش کوه بسته بود و از این رو از طرف کرمانشاه به سمت تهران حرکت کردیم.
هادی ابوالقاسم پور افزود: در کاروان تعدادی بیمار بویژه کودکان هستند که چند تا از این کودکان اکنون در بیمارستانی در همدان برای مداوا حضور دارند و ما منتظر هستیم این کودکان ترخیص شوند و همه با هم به سمت تهران و از آنجا به سمت مازندران حرکت کنیم.
 برای پیگیری این موضوع با شرکت هواپیمایی صادر کننده بلیط تماس گرفت که این شرکت از جواب دادن طفره رفت و حتی برخورد نامناسبی با خبرنگار اجتماعی ایرنا داشته است.
یکی از مسئولان سازمان حج و زیارت نیز در پیگیری ایرنا، اظهار کرد این شرکت زیر مجموعه سازمان حج و زیارت نیست چون در بند پ قرار ندارد و احتمالا زیر مجموعه سازمان جهانگردی و میراث فرهنگی است که همکار ما همچنان در حال پیگیری موضوع از طریق سازمان جهانگردی و میراث فرهنگی هستند که خبر تکمیلی بعدا منتشر خواهد شد.
ایرنا منتظر ورود این زائران به تهران است تا گزارش کامل و جامعی در این خصوص تهیه کند.
منبع:ایرنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.