کارشناس مسئول تشخیص و توانبخشی آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: طرح سنجش نوآموزان مراکز پیش دبستانی از امروز در استان آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، غزاله محمدپور افزود: طرح سنجش نوآموزان مراکز پیش دبستانی با اهداف اصلی مداخله بهنگام و پیشگیری از بروز بیماری،کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل عوامل موثر بر افت تحصیلی از امروز 28 آذر ماه در استان آغاز شده است.

وی گفت: با بکارگیری نیروهای انسانی متخصص ، استفاده از آزمونهای غربالگری و تشخیص استاندارد می توان کودکان را پیش از ورود به مدرسه از طریق ارزیابی های آموزشی ، روانشناختی و پزشکی به طور دقیق ارزیابی نمود.

وی گفت : تعیین شهرستان بجنورد به عنوان مجری طرح و اخذ اطلاعات مدیران و مراکز پیش دبستانی جهت ورود به سامانه،تعیین عوامل اجرایی به منظور تعریف ساختار سامانه سنجش،تعیین کارشناس آمار و کارشناس امور مالی سنجش پیش دبستانی است.

محمد پور گفت:تکمیل ساختار سامانه سنجش پیش دبستانی،تشکیل دوره های توجیهی برای آزمونگر های آمادگی تحصیلی،تشکیل کارگروه جهت آموزش عوامل اجرایی،ارسال بخشنامه به اداره آموزش و پرورش بجنورد جهت انجام نوبت گیری در سامانه توسط مدیران مراکز پیش دبستانی،بررسی دستگاههای ادیومتر(شنوایی سنجی) ،پیگیری جلسات هماهنگی با معاونت آموزش ابتدایی و گروه ابتدایی اداره کل، کارشناسان مسئول دانشگاه علوم پزشکی و معاونت پرورشی،تشکیل پایگاه تخصصی و برنامه ریزی جهت ارائه خدمات رایگان به نوآموزان از دیگر اقدامات مهم برای روند مطلوب اجرای طرح است .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.