نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی از تاریخ یکم تا 4 دی ماه در مرکز نمایشگا‌ه‌های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی از یکم تا 4 دی ماه در کیشبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان مسعودزاده دبیر نمایشگاه و رئیس کمیته کشتی‌سازی در دومین کنفرانس مطبوعاتی و خبری هفدهمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی گفت: این نمایشگاه به عنوان بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی ایران از تاریخ یکم تا 4 دی ماه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود و ساعت کار آن از 5 و 30 دقیقه صبح تا 11 شب می‌باشد.

وی افزود: در این مراسم نمایشگاه دو سالانه عکس و نقاشی با هدف فرهنگ‌سازی عمومی و آشنایی بیشتر قشر دانش‌آموز و دانشجو با دریا اجرا می‌شود.

مسعودزاده یکی دیگر از برنامه‌ها را نمایش شناورهای شاخص ایران برشمرد که عموما نظامی هستند و برای بخشی از آنها امکان بازدید عمومی وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: شعار نمایشگاه توسعه صنایع دریایی با رویکردی درون‌زا و برون‌نگر است.

وی شعار نمایشگاه مبنی بر رویکرد درون‌زا را تجربه از تحریم‌های بین‌المللی و اجرای اقتصاد مقاومتی دانست.

مسعودزاده همچنین شعار نمایشگاه مبنی بر برون‌گرا بودن را چنین توصیف کرد: یعنی صنعت پویا برای رقابتی شدن باید تعاملات بین‌المللی را حفظ کند تا ضمن به دست آوردن تکنولوژی‌های روز به بازارهای صادراتی و توسعه فعالیت‌های برون‌مرزی اقدام کند.

رئیس کمیته کشتی‌سازی با اشاره به اینکه این نمایشگاه بزرگترین نماشگاه کشور است که 6 هزار و 500 متر آن به شرکت‌ها واگذار شده است، گفت: تعداد شرکت‌کننده‌ها 200 شرکت و بیش از 50 برند شرکت خارجی به صورت مستقیم یا از طریق شرکای داخلی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی بیان کرد: با افتتاح این نمایشگاه از کتاب ساخت تجهیزات داخل رونمایی می‌شود که طراحی آن بر اساس آشنایی جوامع خاص و عام با پتانسیل‌های داخلی شکل گرفته است.

** شروع فعالیت جدی کشتی‌سازی پس از انقلاب
رئیس کمیته کشتی‌سازی گفت: طی دو روز همایش میزگردی را برای کمیته کشتی‌سازی پیش‌بینی کرده‌ایم که عنوان آن کشتی‌سازی گذشته، حال و آینده است.

وی افزود: کشتی‌سازی در گذشته دستاوردهایی داشت و در واقع بعد از انقلاب و جنگ فعالیت‌های خود را به صورت جدی شروع کرد.

مسعودزاده تصریح کرد: در این مدت پروژه‌های موفقی وجود داشت که هزینه‌بر و زمان‌بر بود.

رئیس کمیته کشتی‌سازی با اشاره به اینکه تحریم‌ها مشکلات فراوانی را پیش روی صنعت قرار داد و اوج آن در 2 الی سه سال گذشته بود، گفت: اکنون با توجه به توافقات و بحث برجام‌ها باید به رویکردها در تعاملات بین‌المللی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر این اقدامات صورت نگیرد و به دنبال جبران مافات نباشیم همین دستاوردها را نیز از دست خواهیم داد.

مسعودزاده معتقد است که باید نگاه ما به داخل باشد و از طراحان داخلی، کلاس‌های رده‌بندی داخلی و همچنین از کمک‌های بیرونی در جهت ارتقای این صنعت استفاده کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار