نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده مشکلات اقتصادی کشور ناشی از ساختار اقتصادی غلط در اقتصاد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی با تبیین مباحث اقتصادی کشور با اشاره به اینکه عمده مشکلات اقتصادی کشور ناشی از ساختار اقتصادی غلط در اقتصاد است، افزود: ساختار اقتصادی کشور کاملا معیوبست که نیازمند اصلاح ساختار است.

وی با بیان اینکه تکیه درآمد کشور از محل فروش نفت، سبب شده تا هر جا خواستند ضربه ای به کشور وارد کنند فروش نفت را تحریم کنند، افزود: حجم عظیمی از درآمدهای کشور از محل فروش نفت تامین می شود که باید ساختار اقتصادی کشور از درآمد نفتی پاکسازی شود.

پورابراهیمی تصدی گری دولت در اقتصاد کشور را از دیگر دلایل بروز مشکلات اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد: کار دولت سیاستگزاری است و هر جا دولت متولی اقتصاد بوده است ناکارآمدی اقتصادی را شاهد بودیم.

نائب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با بیان اینکه با این ساختار اقتصادی نباید توقع داشته باشیم که با برداشته شدن تحریم ها شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم، تصریح کرد: دولت باید همزمان با احقاق حقوق ملت ایران در بحث مذاکرات هسته ای موضوع ساختار اقتصادی را نیز جدی بگیرد تا در شرایط پسا تحریم نتیجه گیری لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن از همان ابتدای انقلاب در فکر نابودی نظام اسلامی بوده است و چیز تازه ای نیست، یادآور شد: دشمن در ادامه ناکامی اش در توطئه های علیه کشور، امروز حرف تغییر رفتار را مطرح می کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه آمریکا و هم پیمانانش به این یقین رسیده اند که نمی توانند نظام اسلامی ایران را که نظامی بر پشتوانه مردمی است را نابود کنند، گفت: عده ای واداده از درون کشور و عده ای هم از خارج کشور حرف از تغییر رفتار می زنند و می گویند شما فقط امریکا را بپذیرید.

وی با اشاره به اینکه موضوع حقوق بشر و هسته ای بهانه ای بیش نیست، افزود: آنها اگر مدافع حقوق بشر هستند چگونه اسرائیل مردم مظلوم فلسطین را کشتار می کند، چگونه عربستان، شیعیان مظلوم یمن را به خاک و خون می کشد و کسی حرفی نمی زند که هیچ از آنها حمایت هم می کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به کشتن شیعیان نیجریه با بیان اینکه عقبه همه این اقدامات حمایت آمریکا را دارد، خاطرنشان کرد: مردم مظلوم شیعه نیجریه ای را به چه گناهی می کشند و کسی حرف از حقوق بشر نمی زند، آیا شیعیان نیجریه ای بشر نبودند؟

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر پایه مبانی دینی و اعتقادی بنا شده است، تصریح کرد: امروز دنیا در مقابل عظمت و شجاعت یکی از سرداران ما به نام حاج قاسم سلیمانی کم آورده است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بعضی ها بواسطه ایمان ضعیفی که دارند حرف هایی را مطرح می کنند که حرف بیگانگان در خارج از کشور است، یادآور شد: بعضی از صحبت های مسئولان در کشور حکایت از تغییر نگاه و رفتار نسبت به آمریکا دارد که مردم این وادادگی را قبول نمی کنند.

وی با بیان اینکه مردم پشت سر مقام معظم رهبری حرکت می کنند و گوش به فرمان ولایت هستند، گفت: اگر داعش در سوریه و عراق موفق شده بود آمریکا دیگر با ما وارد مذاکره نمی شد و با حمایت از همین داعشی ها به مرز های ما حمله ور می شد، بعضی ها چرا خودشان را به آن راه زده اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اقدامات انجام شده در شهر کرمان، گفت: عملیات حفاری بزرگترین تونل انتقال آب خاورمیانه در کرمان آغاز شده است و با همتی که در مسئولان کشوری و استانی وجود دارد سریعا به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به جلسات متعدد با وزیر و معاونان وزیر نیرو در این خصوص، افزود: نگاه شخص وزیر به کرمان مثبت است و خوشبختانه با آغاز پروژه انتقال آب توسط قرارگاه خاتم الانبیاء مطالعات انجام شده در خصوص انتقال آب به کرمان عملیاتی شد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مشکل ، اقتصادی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.