دبیر کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش لرستان گفت: به منظور نظارت بر پیشرفت تحصیلی و رشد علمی دانش آموزان ، اولین مرحله آزمون پیشرفت تحصیلی به صورت هم زمان با حضور 252هزار دانش آموز لرستانی برگزار شد .

به گزار ش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز لرستان؛ خیرایی افزود : اداره طرح و برنامه آموزش و پرورش لرستان با هدف دستیابی به کیفیت آموزش به برنامه ریزی جهت برگزاری 3مرحله آزمون پیشرفت تحصیلی در مدارس عادی و 6مرحله در مدارس خاص در طی سال نموده است .

وی افزود : آزمون پیشرفت تحصیلی یک نوع آزمون توانایی است. و برای سنجش مهارت‌های دانش آموزان ساخته شده‌ و نشان می‌دهد که دانش آموز چه میزان از دانش و مهارت های آموخته شده را یاد گرفته است .

خیرایی گفت : هر یک از پرسش‌های آزمون پیشرفت تحصیلی ، یکی از هدف‌های یادگیری را در رابطه با محتوای مواد آموزشی اندازه می‌گیرد و آزمون ساخته‌شده، نمونه‌ای از تمام هدف‌های آموزشی درس مورد نظر را ارزشیابی می‌کند. وی ادامه داد : یادآوری مطالب و به‌کار بستن مهارت‌های آموخته‌شده که به وسیله آزمون اندازه‌گیری می‌شوند، ممکن است به چهار شکل بازشناسی، فراخوانی، بازسازی و یا کارنمایی ظاهر شوند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.