دست پخت های مهربانی با پیش کش لبخند برای کودکان کار در جشنواره خیریه غذا با هدف حمایت از آموزش کودکان کار در قزوین برگزار شد.

جشنواره غذا به نفع کودکان کار در قزوین برگزار شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ جشنواره غذا به نفع کودکان کار که جمعه شب به پایان رسید خیرین علاقه‌مند انواع غذاهایی را که تهیه کرده بودند در معرض دید حاضران قرار داده و بازدیدکنندگان با خرید این محصولات از آموزش کودکان کار حمایت کردند.

 در این برنامه خیریه، انواع غذا، دسر و نوشیدنی به فروش رسید که درآمد آن برای آموزش و تهیه پوشاک ضروری کودکان کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این جشنواره  با استقبال خوبی از مردم شهر قزوین مواجه شد به‌طوری که علاوه بر غذاهای تدارک دیده شده برای فروش، تعدادی از شهروندان نیز غذاهایی که خود تهیه کرده بودند را برای کمک به کودکان کار در این جشنواره عرضه کردند.

زهرا صدریا، مدیر موسسه خیریه خانه مهر امام علی (ع)  گفت: این جشنواره اولین جشنواره غذا به نفع آموزش کودکان کار است و منافع آن برای تأمین هزینه آموزش این کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: این فعالیت دومین برنامه عمومی موسسه است و اولین برنامه اردیبهشت ماه امسال با عنوان جشن آرزوها در بوستان شقایق قزوین برگزارشد.

صدریا افزود: امسال چهارمین سال تحصیلی است که موسسه در زمینه آموزش کودکان کار تحت عنوان مدرسه «بچه‌های آسمان» فعالیت می‌کند و هرسال بیش از ۱۰۰ دانش آموز را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی یادآورشد: کسانی که در مدرسه بچه‌های آسمان تحصیل می‌کنند، کودکان کار هستند و بیشتر وقت خود را به کار مشغولند و برای ایجاد امکان تحصیل این کودکان، کلاس‌های درس را سه روز در هفته و بعدازظهرها تشکیل می‌دهیم تا بتوانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: در آغاز تأسیس مدرسه، برای تشویق کودکان به تحصیل، با کارفرمایان کودکان و خودشان صحبت کردیم تا متقاعد شوند برای یادگیری سوادخواندن و نوشتن به این مدرسه مراجعه کنند که در ادامه با استقبال این کودکان مواجه شدیم.

مدیر مدرسه بچه‌های آسمان با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل موسسه نبود مکان ثابت برای دایر شدن کلاس‌های درس است گفت: مدرسه دکتر مافی را برای سه روز در هفته در نوبت بعدازظهر از آموزش و پرورش اجاره کرده ایم و در صورت تامین فضای ثابت دانش آموز بیشتری می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند.

صدریا بیان کرد: در حال حاضر نگران تأمین مکان برای برگزاری کلاس‌ها در آینده هستیم و اگر فضای ثابتی برای دایر شدن کلاس ها فراهم باشد، موسسه می‌تواند برنامه‌های آموزشی خود را سازمان‌دهی کرده و تعداد بیشتری از کودکان کار را تحت پوشش قرار دهد.

وی در ادامه گفت: در سال جاری حدود ۲۵۰ دانش آموز به موسسه مراجعه کرده‌اند که به دلیل نداشتن امکانات لازم فقط ۱۱۵ نفر از آن‌ها پذیرش شده‌اند؛ اما تعداد کودکان محروم از تحصیل بسیار بیشتر از این افراد است و این تعداد دانش آموز کسانی هستند که اجازه تحصیل از والدین و کارفرما دارند و خودشان نیز علاقه‌مند به تحصیل هستند.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: جشنواره ، غذا ، کودکان ، کار ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.