رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد از آغاز نام نویسی از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز شنبه (28 آذر) در سه حوزه انتخابیه بویراحمد، گچساران و کهگیلویه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یاسوج فتاح محمدی  افزود: فرآیند نام نویسی نیز تا پایان وقت اداری روز جمعه (چهارم دی ) در ستادهای انتخابات فرمانداری های سه حوزه اصلی در استان ادامه خواهد یافت.
وی از تشکیل هیات های اجرایی به صورت مشترک در دو انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همه شهرستان ها خبر داد.

محمدی اظهار کرد: تنها تفاوت هیات های اجرایی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در استان این است که دادستان در هیات اجرایی انتخابات مجلس خبرگان عضو است در حالی که در هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی نماینده شورای اسلامی شهر عضویت دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی علاوه بر همراه داشتن مدارک و داشتن شرایط لازم ، ملزم به ارائه موافقت نامه استعفای خود از شش ماه پیش در مشاغل دولتی هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون و درسومین روز از آغاز نام نویسی داوطلبان خبرگان رهبری کسی داوطلب نمایندگی در فرمانداری مرکز استان نشده است، گفت: علاوه بر مدارک لازم از جمله ارائه اصل شناسنامه، چهار نسخه تصویر تمامی صفحات شناسنامه ، 12 قطعه عکس 4*6 بهمراه تکمیل پرسشنامه اجتهاد این افراد نیز باید از پیش محرز شده باشد.

وی همچنین از پیش بینی بیش از 850شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در شهرستان ها و بخش های مختلف کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.

محمدی ابراز داشت: تمهیدات و شرایط لازم برای برگزاری یک انتخابات پرشور و سالم در اسفند اسمال خبر داد. کهگیلویه و بویراحمد دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

کهگیلویه وبویراحمد دارای سه کرسی مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه بویراحمد ودنا، باشت و گچساران و کهگیلویه، بهمئی ، چرام و لنده است.
**مهمترین مدارک مورد نیاز برای داوطلبان مجلس شورای اسلامی
1- اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن.
2- اصل شناسنامه عکس دار و سه نسخه تصویر کلیه صفحات آن.
3- 10 قطعه عکس جدید 4 × 3 (ترجیحا با زمینه روشن).
4- اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد.
5- اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی.
6- اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی.
** شرایط داوطلبان
به استناد ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:
1- اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
2- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
3- ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه.
4- داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن.
5- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه.
6- سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی.
7- حداقل سن 30 سال تمام و حداکثر 75 سال تمام.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.