معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۴۷ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاهای استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، پژمان نیک اقبالی با اشاره به اینکه 5 هزار و 245 روستای فاقد آب آشامیدنی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: 246 روستای کهگیلویه وبویراحمد فاقد آب آشامیدنی سالم هستند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: 47 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه امسال 96 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان تخصیص یافت، عنوان کرد: در سال 63 حدود 48 درصد اعتبارات استان به بخش روستایی تخصیص یافته است.

نیک اقبال سه محور مارگون به سیلاب کلوار، دیشموک و پیچاب را محورهای محروم استان دانست و افزود: در گذشته منطقه زیلایی نماد محرومیت در استان بود که با تلاش مردم و مسئولان اکنون وضعیت مناسبی دارد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پیش از انقلاب تنها 6 روستای استان از ارتباط تلفنی برخوردار بودند که اکنون تعداد روستاهای استان که خط تلفن دارند به تعداد هزار و 591 روستا رسیده است.

نیک‌اقبال  اعنوان کرد: تا پیش از انقلاب تنها 15 خانه بهداشت در استان به مردم خدمات بهداشتی و درمانی در روستاها ارائه می‌کرد که این رقم به تعداد 350 خانه بهداشت در سال‌های اخیر رسیده است.

وی به محور دیشموک اشاره کرد و گفت: تعداد 70 روستا در این محور وجود دارد که سه هزار و 700 خانوار در آن زندگی می‌کنند و دارای 23 هزار نفر جمعیت که در طرح هادی و سایر شاخص‌ها برای خروج از محرومیت نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری برای تخصیص اعتبار هستند.

نیک اقبال به محور پیچاب اشاره کرد و افزود: طول این محور 106 کیلومتر است که هیچ راه آسفالته‌ای ندارد که 15 روستا در آن وجود دارد و هشت روستای موقت که در مجموع 336 نفر با 92 خانوار در این منطقه زندگی می‌کنند.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.