همزمان با سراسر کشور در روز جنگلانه بیش از 1000 بذر بلوط به همت سمن‌های محیط زیستی در پروژه ملی حفاظت تنوع زیستی زاگرس کاشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  به همت سمن‌های زیست محیطی و با همکاری اداره‌کل منابع طبیعی و محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز جنگلانه، همزمان با سراسر کشور بیش از یک هزار بذر بلوط در محل پروژه ملی حفاظت تنوع زیستی جنگل‌های زاگرس یاسوج کاشته شد.

عزت‌الله بهشتی‌فر در این آئین افزود : با توجه به وسعت بالای محیط زیست و منابع طبیعی، سازمان جنگل‌ها سیاست‌های خود را جهت افزایش مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی برنامه‌ریزی کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون حدود 32 هزار هکتار جنگل با کمک و مشارکت مردم زیر کشت بلوط رفته است، بیان داشت: اگر بذرها توسط خود مردم کاشته شود نگهداری و حفاظت از آنها را بهتر و با دقت بیشتر انجام می‌دهند.

وی به قطع و آسیب‌های وارده به جنگل‌های بلوط استان اشاره و اضافه کرد: هر جا از زاگرس سخن بگویند بدون شک بلوط نیز در ذهن‌ها تداعی می‌شود ولی در سال‌های اخیر برخی افراد جاهل با ناآگاهی نسبت به این نعمت الهی تیشه به ریشه این گیاه زده و در حال تخریب و نابودی آن هستند.

این مسئول حضور و مشارکت مردم در این طرح‌ها را در حفاظت از جنگل‌ها موثر دانست و گفت: اگر مردم خود اقدام به کاشتن بذرها به خصوص بلوط در جنگل‌ها کنند، نسبت به محافظت و مراقبت از آنها احساس مسئولیت بیشتری می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد پروژه ملی حفاظت تنوع زیستی زاگرس را مناسب‌ترین مکان برای کاشت بذرهای بلوط عنوان کرد و افزود: به دلیل این که این منطقه حفاظت شده است و خطر کمتری آنها را تهدید می‌کند بهترین مکان برای رشد بذرها است.

بهشتی‌فر ضمن تقدیر از همه سمن‌های محیط زیستی گفت: اداره کل منابع طبیعی استان آمادگی هر گونه همکاری در زمینه تهیه و تحویل بذر و نهال به این سمن‌ها را داشته و در حد توان از آنها حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام /پ

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
برچسب ها: کشت ، بلوط ، تنوع زیستی ، چنگل ، زاگرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.