در مسئله انتخابات جایگاه شورای نگهبان به عنوان یکی از استوانه‌های نظام اسلامی باید حفظ شود و به هیچ وجه تخریب نشود زیرا صیانت از این جایگاه، حراست از جایگاه رفیع انقلاب اسلامی و خون شهداست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به اصول حاکم بر روابط اجتماعی بیان کرد: امنیت در زمان ما دارای ابعاد مختلفی است که از آن جمله می‌توان به امنیت فردی، اعتقادی، اخلاقی، روانی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اشاره کرد.
 
حسینی بوشهری امام جمعه قم عنوان کرد: دین مبین اسلام برای تامین امنیت دستورات و قوانین خاصی را وضع کرده که از جمله می‌توان به قانون مترقی قصاص اشاره کرد تا هر کس جرأت نکند به حقوق دیگران تجاوز کند.
 
وی  در بخش نخست خطبه دوم را به مناسبت‌های هفته جاری از جمله سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اختصاص دارد و افزود: این روز همچنین به نام روز ملی مبارزه با خشونت و افراطی‌گری هم نامیده شده است
 
وی افزود: شهید مفتح جانش را در راه اسلام و انقلاب فدا کرد و تلاش زیادی برای ایجاد وحدت میان حوزه و دانشگاه داشت.
 
وی تصریح کرد: تمام گروه‌های تکفیری ساخته و پرداخته کشورهای غربی هستند تا جهان اسلام درگیر اختلاف و تفرقه شود و علاوه بر این، پروژه‌های اسلامی‌هراسی خود را نیز گسترش دهند و جهانیان را از دین آیین الهی بترسانند و عده‌ای هم به صورت عمد یا از روی جهل در این دام افتاده‌اند.
 
حسینی بوشهری به بسته شدن پرونده ابعاد احتمالی نظامی هسته‌ای ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد وعنوان کرد: این  پیروزی بزرگی بود که بعد از یک دهه حاصل شد؛ آژانس و شورای حکام در هفته گذشته قطعنامه‌ای صادر کردند و در حقیقت، اعلام کردند تمام 12 قطعنامه‌ گذشته علیه ایران در عمل لغو شده و امیدواریم این امر زمینه مناسبی را برای دولت و ملت ایران فراهم آورد تا از این پس شاهد تحریم‌های ظالمانه نباشیم.
 
حسینی بوشهری امام جمعه قم کشتار شیعیان مظلوم نیجریه را از جمله حوادث دردناک این روزها خواند و اظهار کرد: این یک حرکت حساب‌شده و تدبیر شده از سوی صهیونیست‌ها و برخی کشورهای عربی بود که مورد حمایت جدی مالی و تبلیغاتی آنها هم قرار گرفت.
 
وی بیان کرد: این جنایت جلوی چشم طرفداران حقوق بشر رخ داده، و هیچ کس دم بر نمی‌آورد؛ حادثه‌ای در اروپا رخ می‌دهد و گوش فلک را کر می‌کنند ولی در مقابل این قضیه تلخ و دردناک مهر سکوت بر لب می‌زنند و رسانه‌هایشان هیچ حرفی نمی‌زنند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در سال جاری اشاره کرد و افزود: انتخابات در نظام اسلامی یک امتیاز و افتخار است و کسانی که صلاحیت و توانمندی لازم را در خود احساس می‌کنند باید وارد میدان شوند.
 
حسینی بوشهری در ادامه تجاوز ترکیه به خاک عراق را مورد توجه قرار داد و افزود: آنها در سوریه با شکست مواجه شده‌اند و رابطه‌شان با روسیه نیز شکست خورده ولی معلوم نیست با چه منطقی دست به این اقدامات می‌زنند؛ ملت شریف ترکیه جایگاه بزرگی دارند و زمامداران این کشور نباید با شرافت ملت خود در عرصه‌های جهانی بازی کنند.
 
در پایان ضمن تشکر از مواضع رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در این زمینه  خاطر نشان کرد:این اقدامات را کافی نمی‌دانیم، معتقدیم پرچم مظلومیت شیعیان و پرونده این جنایت و شیخ زکزاکی در مجامع جهانی باید مورد بررسی قرار گیرد تا دشمنان مکتب اهل بیت(ع) بیش از این به خود جرأت ندهند که این چنین گستاخانه به شیعیان بتازند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.