امام جمعه موقت سنندج گفت: قرآن و اهل بیت دو یادگار ارزشمند پیامبر در بین امت‌های مسلمان است که باید با تمسک بر آن از مسیر درست خارج نشوند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،ماموستا سید محمدسعید حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج در مسجد جامع این شهر، گفت: جوامع بشری از آدم تا خاتم و بعد از آن نیز تا آخر زمان همواره دارای قانون بوده‌اند.

وی افزود: تاریخ به خوبی نشان می‌دهد که انسان موجودی نبوده، که بدون هدف و قانون و تنها برای آبادانی از سوی خداوند به زمین فرستاده شود.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه قانون و برنامه زندگی انسان‌ها از سوی پروردگار به وسیله پیامبران الهی ابلاغ شده است، بیان کرد: قانون و برنامه زندگی در زمان حضرت آدم به صورت وحی الهی بوده و بعد از آدم نیز در هر مقطعی خداوند پیامبری را با یک مجموعه قوانین بر امت‌ها نازل کرده است.

وی با بیان اینکه رسالت پیامبران الهی تا قبل از پیامبر اکرم(ص) مقطعی و برای امت خاصی بوده است، گفت: رسالت پیامبران الهی با بعثت پیامبر اسلام خاتمه یافته و دین اسلام تکمیل کننده تمام ادیان بوده است.

به گفته امام جمعه موقت سنندج، کتاب قرآن نیز به عنوان معجزه پیامبر اسلام در حقیقت قانون و برنامه زندگی همیشگی برای تمام انسان‌ها است و برای کل بشر در هر مقطع زمانی برنامه دارد.

ماموستا حسینی ادامه داد: قرآن کریم قانونی کاملی است که با گذشت بیش از 1400 سال از فرود آمدن بر قلب پیامبر تازگی خود را از دست نداده و هیچ نقطه ضعفی نداشته است.

ماموستا حسینی در ادامه از حضرت محمد(ص) به عنوان پیامبر رحمت و مهربانی نام برد و گفت: پیامبر اکرم 13 سال نخست بعثت خویش را به امر زدودن عقاید خرافی و غلط موجود در بین مردم مکه پرداختند.

امام جمعه موقت سنندج، با بیان اینکه احکام و قانون‌گذاری دین اسلام در مدینه انجام گرفته است، گفت: تعلیم، تربیت و یاد دادن احکام الهی مهم‌ترین رسالت پیامبر اکرم بوده است.

امام جمعه موقت سنندج افزود: حضرت محمد(ص) تنها پیامبری است که برای هدایت همه امت‌ها و جوامع آمده و رسالتش مختص به یک قوم، ملت، نژاد و مذهب خاص نیست.

ماموستا حسینی با تاکید بر این نکته که پیامبر اسلام به تمام ملت‌ها تعلق دارد، گفت: حرکت در مسیر دستورات دین اسلام و سنت‌های پیامبر بزرگترین رسالت هر کدام از ما مسلمانان به عنوان امت پیامبر اسلام است.

وی عنوان کرد: پیامبر اکرم در راستای پایه‌گذاری و بست و گسترش دین اسلام تلاش‌ها و سختی‌های زیادی را متحمل شد از این رو مسلمانان جهان در قبال چنین انسان بزرگی رسالت‌ خطیری دارند.

امام جمعه موقت سنندج به شروط لازم برای اهل ایمان شدن اشاره کرد و گفت: اخلاق زیبا، احترام به والدین، تقوی، ایمان و اعتقاد به خداوند بلند مرتبه به عنوان خالق همه این زیبایی‌ها و حرکت در مسیر دستورات پیامبر(ص) از شروط اصلی و مهم اهل ایمان شدن است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام دو گوهر گرانبها را در بین امت خود به یادگار گذاشته و تنها راه خارج نشدن از صراط مستقیم را تمسک بر آنها عنوان کرده است، گفت: قرآن و اهل بیت دو یادگار ارزشمند پیامبر در بین امت‌های مسلمان است که باید با تمسک بر آن از مسیر درست خارج نشوند.

امام جمعه موقت سنندج، در پایان از ماه مبارک ربیع‌الاول به عنوان ظرفیت بسیار خوبی برای انس گرفتن با قرآن و احیای ارزش‌های دینی نام برد و گفت: برگزاری مراسمات ویژه میلاد نبی اکرم باید با گرمی و شور خاصی برگزار شود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.