رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دو برابر شدن اعتبارات روستاهای این استان در طول دو سال اخیر از اعتبارات 896 میلیارد ریالی عمران روستایی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، حسن نوروزی ظهر امروز در نشست با معاون توسعه روستایی نهاد ریاست‌ جمهوری با بیان این که استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت وسعت خود دارای روستاهای زیادی است افزود : استان کهگیلویه و بویراحمد در مجموع 2 هزار و 239 روستا و آبادی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: از این تعداد آبادی که در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد 565 آبادی خالی از سکنه هستند و تعداد 672 آبادی کمتر از 10 خانوار هستند.

نوروزی در ادامه با بیان آمارهای دیگری از وضعیت روستاهای استان تصریح کرد: از تعداد روستاهای استان تنها هزار و 2 روستا یعنی 45 درصد از روستاهای ما بالای 10 خانوار و 340 روستا یعنی 16 درصد از روستاها بالای 50 خانوار هستند.

این مسئول امور توزیع اعتبارات استانی خاطرنشان کرد: همین امر موجب می‌شود که هزینه خدمات‌رسانی به روستاها حداقل 3 برابر متوسط کشوری بوده و خدمات‌رسانی را از لحاظ توجیه اقتصادی دچار مشکل کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود به همه اقدامات انجام شده برای توسعه روستاها و اعتبارات تخصیص یافته برای عمران روستاها و رشد چند برابری آن‌ها اشاره کرد و گفت: روند تخصیص اعتبارات به روستاهای استان روند صعودی داشته اشت.

نوروزی افزود: در حالی که در سال 92 معادل 237 میلیارد ریال برای عمران روستاهای استان در نظر گرفته شد این عدد در سال 93 به 470 میلیارد ریال افزایش یافت و در سال 94 نیز به رقم 896 میلیارد ریال برای عمران روستاها رسید.

وی گفت: اعتباراتی که در سال 94 برای توسعه روستاهای استان داشتیم بیشتر برای مواردی از قبل راه و آب روستایی و کانال‌های آبیاری و طرح‌های هادی روستایی بوده است.

نوروزی در ادامه افزود: برای طرح هادی 320 میلیارد ریال، تأمین آب کشاورزی 250 میلیارد و برای راه روستایی نیز 200 میلیارد ریال بوده که در بقیه فصل‌‌ها نیز اعتبارات خوبی گذاشته‌ایم.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: اعتبارات ، عمرانی ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.