كارگردان نمایش «اروند خون» بیان كرد: وقتی دو شهید در حوزه هنری به خاك سپرده شدند، آرزو كردم بتوانم كاری درباره آن‌ها انجام دهم.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛كوروش زارعی، نویسنده، بازیگر و كارگردان تئاتر كه این روزها نمایش «اروند خون» به نویسندگی ایوب آقاخانی و كارگردانی او در فرهنگ‌سرای بهمن اجرا می‌شود، اظهار كرد: در ایامی كه دو شهید گمنام را در حوزه هنری به خاك سپردیم جزو مكنونات قلبی‌ام این بود كه كاری كه در توانمان و در شان این بچه‌ها هست انجام دهیم و سه روزی از این موضوع نگذشته بود كه آقای نیلی تهیه كننده این نمایش با من تماس گرفتند.

وی با بیان اینكه خوشحالم كه توانستم برای این بچه‌ها و عملیات كربلای 4 كاری روی صحنه ببرم، افزود: برای شهدای گمنام تئاترهای زیادی بوده و كارهای بسیاری انجام شده است. این فاجعه دردناك احساسات مردم را جریحه‌دار كرد و دیدیم نمایش خیابانی دریادلان كار شد.

كارگردان نمایش «اروند خون» ادامه داد: هنرمندان ما آدم‌های بی‌دردی نیستند و اشخاصی در این قضیه دغدغه دارند و توانسته‌اند در این مدت كوتاه حداقل در عرصه تئاتر جریان‌سازی خوبی كنند.

زارعی ادامه داد: ما به هم كمك می‌كردیم و همه یك تیم شدیم و گفتیم می‌خواهیم این كار را انجام دهیم و تلاشمان باید این باشد كه بتوانیم در شان این شهدا كاری را خلق كنیم كه سفارشی نباشد و دلی باشد. اگر این كارها را با تمام اعتقاد و دل انجام ندهیم به دل مخاطب نمی نشیند، من سراغ كار مذهبی و دفاع مقدس كه می‌روم معامله اش را با كسی دیگر می‌كنم.

این هنرمند همچنین افزود: حماسه كربلای 4 خیلی عظیم است و نمی توانستیم در یك نمایش 70 دقیقه‌ای این حماسه بزرگ را روی صحنه نشان دهیم اما سعی كردیم بخش مهمی از آن را كه این عملیات بود نشان دهیم و بگوییم با اینكه بچه‌های ما می‌دانستند عملیات لو رفته به دل دشمن رفته و شهید شدند و كارشان را كردند مثل واقعه‌ای كه در كربلا رخ داده است، ما پیوند ظریفی بین كربلای 4 و واقعه كربلا زدیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.