به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدقالچی نماینده بخش خصوصی راهداری در همایش گرامیداشت هفته حملونقل، رانندگان و راهداری گفت: برای حل معضلات احتماالی نباید به دنبال راهحلهای راهسازی گشت و به عبارت دیگر ما نمی توانیم دائما در حال ساخت جاده، آزادراه، چهار خطه کردن و احداث تونل و پل باشیم.
وی افزود: اگر عوامل استفاده کننده را در نظر بگیریم در این سیکل گرفتار میشویم زیرا برای هر سازه باید مطالعه و طراحی، مصالح وساخت، نگهداری و آنالیز مجدد سیستمها را در نظر بگیریم.
مدقالچی: معتقد است که در زمینه مطالعه و طراحی دارای سیستمهای نرم افزاری پیشرفتهای هستیم که در سطح خوبی اجرا میشوند.
وی با بیان اینکه در دو مورد مصالح و ساخت مشکل داریم و هزینههای روزافزون نگهداری به علت طول عمر زیرساختها افزایش مییابد که نیاز به بازنگری دارد ادامه داد: ثروت عظیم زیرساخت را که عمده حمل ونقل بر آن است نیازمند مراقبت بیشتری میباشد زیرا برای هر کیلومتر راه بین 500 میلیون تا یک میلیارد هزینه نیاز است.
نماینده بخش خصوصی راهداری مشکلات موجود را چنین بیان کرد: برخی افراد جاده را ملک خصوصی خود میدانند در حالی که معبری برای ارتباط بین آبادیهاست و همچنین مردم نسبت به هواشناسی بیتوجهی میکنند زیرا در مواقع خطرناک سفر خود را انجام میدهند.
وی در خصوص آسیبهای پلها هم گفت: به علت ین کلر هنگام نمک پاشی آسیب دیدهاند و تعداد زیادی هم به دلیل برداشت مصالح رودخانهای از زیر پلها دچار خرابی شدهاند.
وی افزود: این وضعیت باید سریعتر بهبود یابد و برای نگهداری پلها، تونلها و نقاط حادثهخیز نیازمند اعتبار و توجه بیشتری هستیم.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان
اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام /