محمد نصیری گفت: ملی پوشان امید کوهنوردی برای حضور در کمپ آموزشی هندوستان آماده می‌شوند.

محمد نصیری رئیس کمیته هیمالیا نوردی فدراسیون کوهنوردی در گفت‌وگو با خبرنگار  سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: هر ساله در هندوستان کمپ آموزشی بین‌المللی برگزار می‌شود و تیم ملی امید کوهنوردی کشورمان نیز برای این برنامه آماده می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق فراخوانی که سال گذشته از سوی فدراسیون کوهنوردی صورت گرفته تعدادی کوهنورد ثبت نام کردند و در نخستین مرحله از اردوهای آماده‌سازی که اردیبهشت 94 در دماوند انجام شد همین تعداد حضور داشتند و تا کنون 6 مرحله از این تمرینات آماده‌سازی برگزار شده است و تعداد اردو نشینان هم اکنون 23 نفر می‌باشد.

ششمین مرحله اردوهای آماده‌سازی تیم ملی کوهنوردی امید کشورمان طی روزهای 17 تا 20 آذر سال جاری در منطقه دماوند انجام شد.

نصیری در ادامه گفت: هفتمین اردوی آماده‌سازی نیز از اوایل دی 94 در منطقه تهران برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برای آمادگی هر چه بیشتر امیدها یک اعزام به قله آرارات در بهمن سال جاری در نظر گرفته‌ایم.

نصیری گفت: در این اردو بچه‌ها مورد ارزیابی و بررسی دوباره قرار می‌گیرند.

وی در ادامه گفت: اوایل سال آینده 2 یا 3 مرحله اردوی آماده‌سازی نیز خواهیم داشت سپس نفرات برای کمپ آموزشی بین‌المللی هندوستان انتخاب می‌شوند.

نصیری اظهار داشت: کمپ آموزشی هیماچال با حضور کشورهای خارجی طی 2 هفته برگزار می‌شود و نفرات حاضر به صعود در چند قلل بالای 6 هزار متری می‌پردازند. این منطقه که ماکت هیمالیاست سرمای کمتری دارد و برای کارهای آموزشی مناسب‌تر و هزینه‌ی آن نسبت به نپال و پاکستان کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: از سال 1392 فدراسیون روالی را پیاده کرده است که در آن شروع به کار پایه‌ای در بخش هیمالیا نوردی کرده‌ایم و بنا را به آموزشی گذاشتیم این آموزشها به این شکل که در کنار طراح‌های درسی، صعود به قلل و استفاده از مربیان بنام و نام آشنای هیمالیا نوردی علاوه‌بر آموزشی از تجربیات آنها نیز ملی پوشان استفاده کنند.

 *برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار