مدیرعامل تعاونی‌های مسافربری سراسر کشور گفت: از زمانی که طرح هدفمندی یارانه‌ها اجرا شد قیمت سوخت افزایش یافت و می‌بایست 50 درصد آن برای توسعه حمل‌ونقل هزینه می‌شد.

50 درصد هدفمندی یارانه‌ها باید برای توسعه حمل و نقل هزینه می‌شد / هزینه های این بخش کمرشکن استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، احمدرضا عامری مدیرعامل تعاونی‌های مسافربری سراسر کشور در همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: سرمایه در بخش حمل و نقل به شدت در حال کاهش است و بزرگترین مشکل عدم سرمایه‌گذاری و نبود زیرساخت‌های لازم است.

وی تصریح کرد: از زمانی که طرح هدفمندی یارانه‌ها اجرا شد قیمت سوخت از 16 تومان به 150 تومان و الان به 300 تومان رسیده در حالی که 50 درصد هدفمندی باید صرف توسعه حمل ونقل می‌شد.

وی با بیان این‌که در ازای این قرار بود که طبق روال سال 89 بیمه رانندگان، معافیت گمرکی، واردات ناوگان و قرض‌الحسنه در نظر گرفته می‌شد ادامه داد: در خصوص بیمه شایعاتی به منظور قطع آن به گوش می‌رسد در حالی که طبق اصل 29 قانون اساسی دولت مکلف است که آحاد ملت را تحت بیمه خدمات درمانی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه اگر معافیت گمرکی به ما تعلق نمی‌گیرد حداقل از ما ارزش افزوده نگیرند گفت: اتوبوسی که 700 میلیون تومان قیمت دارد مبلغی حدود 72 میلیون تومان ارزش افزوده از بخش خصوصی دریافت می‌شود.

مدیرعامل تعاونی‌های مسافربری سراسر کشور با بیان این‌که دولت حداقل کمیسیون ماده 12 را اجرا کند که نه به دلار و نه به ارز احتیاج دارد و گفت: از مجلس می‌خواهیم که اصناف در تصمیم گیری‌های آنان حضور داشته باشند.

وی گفت: مدیران عامل سه هزار شرکت حمل‌ونقل کشور در زندگی روزمره خود مشکل دارند و دیگر کسی شرکت تأسیس نمی‌کند زیرا بسیار ریسک‌پذیر است.

عامری تصریح کرد: طی 38 سال گذشته تاکنون منافع بخش حمل و نقل در نظر گرفته نشده در حالی که صد در صد آن خصوصی است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 

برچسب ها: یارانه ، هزینه ، حمل‌ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار