فرماندار تهران از ثبت نام دو نفر جهت نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داد.

تاکنون دو نفر برای نامزدی مجلس خبرگان ثبت نام کرده اندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های باشگاه خبرنگاران جوان، "عیسی فرهادی" فرماندار تهران عصر امروز (پنج شنبه 26 آذر) در پایان نخستین روز از فرآیند ثبت نام نامزدهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و در تشریح روند ثبت نام ها اظهار داشت: انتخابات دارای چندین پروسه است که یکی از آن ها تشکیل هیئت های اجرایی است. شب گذشته از میان 30 نفر هشت نفر به عنوان هیئت اجرایی مجلس خبرگان انتخاب شدند.  

وی در ادامه افزود: پروسه اول انتخابات به اتمام رسید و پروسه دوم که ثبت نام از نامزدها بود امروز آغاز شد. تاکنون دو نفر برای انتخابات مجلس خبرگان در فرمانداری تهران ثبت نام کرده اند و قرار است این روند تا روز چهارشنبه هفته آینده ادامه داشته باشد و از روز شنبه 28 آذر به طور همزمان ثبت نام از نامزدهای مجلس شورای اسلامی آغاز می شود.

فرهادی با بیان اینکه ثبت نام از نامزدهای مجلس خبرگان در استان تهران فقط در فرمانداری و وزارت کشور انجام می شود گفت: ثبت نام از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در شعب اصلی شهرستان های استان تهران و برای تهران که شامل اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس است در فرمانداری انجام می شود.

فرماندار تهران در ادامه با اعلام این خبر که روز شنبه 28 آذر بایستی پروسه انتخاب هیئت اجرایی مجلس شورای اسلامی را طی کنیم پفت: براین اساس هماهنگی هایی را با شورای نگهبان انجام داده ایم که اگر امکانش فراهم شود بتوانیم از هیئت اجرایی مجلس خبرگان به صورت دو منظوره برای مجلس شورای اسلامی استفاده کنیم با این تفاوت که در هیئت اجرایی خبرگان دادستان اما در هیئت اجرایی مجلس نماینده شورای شهرستان حضور دارند. 

فرهادی در همین باره افزود: قرار است در صورت تحقق این اقدام، صورت جلسه هیئت اجرایی مجلس خبرگان به امضای دادستان و صورت جلسه اجرایی مجلس شورای اسلامی توسط نماینده شورای شهرستان به امضا برسد. 

وی در ادامه با بیان اینکه با اتمام پروسه ثبت نام از نامزدهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، پرونده نامزدهای خبرگان برای احراز صلاحیت به شورای نگهبان ارسال می شود ابراز کرد: بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی ابتدا توسط هیئت های اجرایی آغاز می شود و در پایان مهلت ثبت نام طبق فرصتی که وجود دارد، استعلام ها بایستی توسط دستگاه های مربوطه به ما اعلام شود و براساس آن در هیئت های اجرایی صلاحیت ها مورد بررسی قرار بگیرند و اعلام نتیجه شود. 

فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه باید از روز شنبه بحث انتخاب 4 هزار نفر از اعضای شعب اخذ رای شهر تهران را پیگیری نماییم گفت: باید آمادگی لازم جهت پشت سر گذاشتن انتخابات ایجاد شود. 

وی هم چنین درباره پروسه ثبت نام کاندیدا در محل ثبت نام اظهار داشت: نامزدها با مراجعه به محل های ثبت نام باید تمام مدارک را آماده داشته باشند اما به دلیل این که نامزدها بایستی تعدادی فرم را تکمیل کنند، حداکثر زمان برای اتمام پروسه ثبت نام دو ساعت خواهد بود.
فرماندار تهران در بخش پایانی اظهارات خود از نامزدها و متقاضیان درخواست کرد که در روزهای نخست برای ثبت نام مراجعه کنند تا هم از هدر رفتن زمان جلوگیری شود و هم این که مراحل ثبت نام آن ها در فرصت کافی انجام شود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، فرهادی ، فرماندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار