کرمان؛

فروش طیور زنده در سطح شهر کرمان ،تهدیدی جدی برای سلامت جامعه

اداره کل دامپزشكي استان كرمان نسبت به ممانعت هرچه سریعتر در رابطه با استقرار و فروش طیور و پرندگان زنده در سطح شهر به خصوص در بازار بزرگ به منظور جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دامپزشکی ؛اگر فروش طیور زنده در سطح شهر به همین رویه ادامه پیدا کند بایستی منتظر ظهور تهدیدی جدید برای سلامت جامعه و اقتصاد شهر کرمان باشیم.

متاسفانه برخی افراد سود جو با بهره گیری از پایین بودن سطح اگاهی مردم اقدام به فروش طیور زنده اعم از مرغ،خروس،بوقلمون و اردک و... در بازار بزرگ ،معابر و بعضی از بزرگراه های منتهی به شهر کرمان می‌کنند که این مسئله تهدیدی جدی برای سلامت عمومی جامعه می باشد.

بیش از 30 درصد مزارع پرورش مرغ گوشتی استان در شهرستان کرمان وجود دارد این طیور که به صورت زنده و توسط خودروهای غیر مجاز و فاقد مجوز در نقاط مختلف شهر عرضه می‏‏شوند، فاقد هر گونه پیشینه‎‎ی بهداشتی و قرنطینه ای بوده و می‎‎توانند با انتقال عوامل بیماریزا به صورت مکانیکی و بیولوژیک مخاطرات جدی برای سرمایه طیور استان ایجاد نمایند.

عدم برخورد قانونی از طرف مسئولین ذیربط خصوصاٌ شهرداری در این خصوص می تواند گره های مبارزه و کنترل بیماری های مشترک بین طیور و انسان با توجه به مخازن گسترده آن را افزایش دهد.

طیور زنده باید در مراکز و کشتارگاه‌های صنعتی تحت نظارت دامپزشکی کشتار و پس از کسب مجوزهای لازم به بازار عرضه گردد.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: طیور ، زنده ، سلامت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.