عضو کمیسیون کشاورزان گفت: مهمترین بخش اقتصاد کشور متکی به کشاورزی است و به همین خاطر لازم است که صنایع تبدیلی را در کشور افزایش دهیم.

هدایت‌الله میرمراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص توسعه صادرات محصولات کشاورزی اظهار داشت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری بعد از نفت، صادرات به محصولات کشاورزی اعم از پسته، خرما، کشمش و زعفران اختصاص دارد که همواره با بازاریابی و بسته‌بندی مناسب می‌توانیم صادرات محصولات کشاورزی را که  ارزآوری خوبی برای کشور دارند را افزایش دهیم.

وی افزود: درواقع مهمترین بخش اقتصاد کشور متکی به کشاورزی است و کشورهای پیشرفته در ابتدا بخش کشاورزی خود را غنی کرده و توانسته‌ با ایجاد صنایع تبدیلی بازارهای جهانی را به دست گیرند و حال با توجه به اینکه ایران کشوری 4 فصل است باید دولت اعتبارات ویژه‌ای را برای زیربنای صادرات فراهم کند تا بتوانیم شاهد توسعه صادرات محصولات کشاورزی در دنیا باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: درواقع باید با ایجاد صنایع تبدیلی و به روز کردن صنایع تبدیلی کشور بتوانیم با رقابت در بازارهای جهانی، سهم صادرات خود را افزایش دهیم و جز کشورهای صادر کننده انواع محصولات کشاورزی در بازارهای مصرف باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار