داستانی برخاسته از جهان غرب با شیوه‌ اجرایی شرقی در تالار محراب اجرا می‌شود.

مریم میرعابدی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش «فاوست به روایت شرق» گفت: نمایشنامه «فاوست به روایت شرق» برگرفته از داستان فاوست اثر گوته است این نمایشنامه توسط مریم رها به صورت کارگاهی و همزمان با تمرینات نوشته شده و البته تفاوت‌هایی با داستان اصلی در این اثر دیده می‌شود و ما فاوست داستانی برخاسته از غرب را با شیوه اجرایی شرقی به روی صحنه می‌بریم.
 
وی در مورد داستان این اثر نمایشی بیان کرد: نمایش «فاوست به روایت شرق» روایتگر روز رستاخیز است و بنابر قرار میان فاوست و شیطان فاوست که روح خود را به شیطان فروخته باید در این روز روحش را به شیطان بدهد اما حضور فرشته‌ای مانع از این اتفاق می‌شود همچنین سایر شخصیت‌ها که به نوعی در زندگی و اعمال فاوست تأثیر داشتند در روی صحنه حاضر می‌شوند.
 
میرعابدی در خصوص شیوه اجرایی این نمایش تصریح کرد: شیوه اجرایی این نمایش بر پایه تغزیه است و از شیوه‌های نمایش شرقی چون سیاه‌بازی، مضحکه، کاتاکالی هند و اپرای پکن و نمادها و نشانه‌هایی از آن استفاده کرده‌ایم.
 
وی در پایان گفت: نمایش «فاوست به روایت شرق» در بخش نوآوری جشنواره آئینی امسال حضور پیدا کرد و مورد توجه قرار گرفت و در سال 95 در آمریکا نیز به روی صحنه می‌رود. از همه کسانی که از آغاز تا امروز در به ثمر رسیدن این نمایش تلاش کردند تشکر می‌کنم.
 
نمایش «فاوست به روایت شرق» تا 25 دی در سالن اصلی تالار محراب به روی صحنه می‌رود.
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار