معاون کاهش تقاضاوتوسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به افزایش رواج مصرف مواد مخدر صنعتی در کشور گفت: ۲۶ درصد معتادان کشور شیشه و دیگر انواع صنعتی مواد مخدر مصرف می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از بندرعباس؛ پرویز افشاردرهمایش پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در صنایع هرمزگان با اولویت اعتیاددر بندرعباس افزود: بیشتر این معتادان بین ۱۴ تا ۶۵ سال دارند و حدود۷۵در صد آنان تریاک و هرویین مصرف می کنند.

وی گفت :بر اساس آمارگیری سال ۹۰ از مراکز درمان و پذیرش معتادان یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در کشور وجود دارد.

معاون کاهش تقاضا وتوسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در افزود:استانهای کشور به لحاظ تقاضای مصرف مواد مخدرو شیوه مصرف بالا، متوسط ، متوسط روبه بالا و پاک تقسیم می شوند که هرمزگان در زمره استانهای با شیوع مصرف متوسط رو به بالا است.

پرویز افشار جمعیت شناور و هجوم معتادان دیگر استانها در فصول سرد سال به این استان را از علت های افزایش تقاضای مواد مخدر در هرمزگان اعلام کرد.

رییس کارگروه مبارزه با مصرف مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این همایش گفت: برای کاهش تقاضای مصرف مواد مخدر در کشور در بند ۵۷ برنامه ششم به پیشگیری ، آموزش جامع و درمان معتادان توجه شده است.

سعید صفاتیان افزود: برای اجرایی شدن کاهش مصرف اعتیاد در کشور بین مجمع تشخیص مصلحت نظام مجلس و دولت رابطه و تعامل علمی ، کارشناسی و کاربردی وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان نیز گفت: تهدید مواد مخدر در هرمزگان جدی است.

بهروز اکرمی افزود: از ابتدای سال تا کنون ۵۵ تن انواع مواد مخدر در هرمزگان کشف و بیش از ۵هزار قاچاقچی خرد و کلان و معتاد دستگیر و ۱۳۳ باند مواد مخدر نیز متلاشی شد

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.