استاندار تهران گفت: تخلفات انتخاباتی بررسی و پیگیری می‌شود و اگر از حدی عبور کند، با آن برخورد خواهد شد.

اگر تخلفات انتخاباتی از حدی عبور کند با آن برخورد می‌شود/ فعالیت 35 حوزه انتخابیه در تهرانبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسین هاشمی استاندار تهران در جریان بازدید صبح امروز خود از فرمانداری تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت عملکرد هیئت‌های اجرایی در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تهران به جهت مرکزیت از اهمیت بالایی برخوردار است، اما لازم است که اعلام کنم که 30 نفر از میان افراد خوشنام، متدین و مورد وثوق و اعتماد از سوی فرمانداری تهران به عنوان هیئت اجرایی خبرگان رهبری انتخاب شده‌اند و این مجموعه 30 نفره از میان خود 8 نفر را به عنوان هیئت اجرایی انتخابات خبرگان برگزیده‌ است.

وی با بیان اینکه هیئت اجرایی استان تهران مخصوصا در شهر تهران با کمترین حاشیه تشکیل شده است، تاکید کرد: ما به عنوان استانداری تهران از اعضای هیئت‌های اجرایی رضایت داریم و در کنار ما نیز شورای نظارت از این انتخاب راضی بودند.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به این سوال که چند حوزه انتخابیه در تهران فعال هستند و چند درصد به صورت الکترونیکی کار می‌کند، ابراز کرد: 35 حوزه انتخابیه در تهران وجود دارد که از این تعداد 5 حوزه متعلق به شهرستانهای استان تهران است. مراحل اولیه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در حال انجام است، اما طراحی نرم‌افزار جهت رای‌گیری انتخابات در وزارت کشور در حال بررسی است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوالی مبنی بر ضرورت رعایت سلامت و اخلاق سیاسی در امر انتخابات، گفت: همکاران من موظف هستند تا قانون را محور حرکت خود قرار دهند و نسبت به رعایت این موضوع تذکرات لازم داده شده است. تخلفات انتخاباتی بررسی و پیگیری می‌شود و اگر از حدی عبور کند، با آن برخورد خواهد شد.

وی در ادامه افزود: تلاش داریم تا انتخابات امسال را به صورت قانونمند، منصفانه و بدون جانبداری از جناح و تشکیلات خاصی برگزار کنیم.

استاندار تهران در پایان خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم تا نامزدهای انتخاباتی به جای تخریب یکدیگر، با مطرح کردن توانایی‌های خود به دنبال رقابت باشند، چرا که بهترین شکل برگزاری انتخابات برگزاری سالم است تا مردم بتوانند براساس توان نامزدها تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/

             برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید   
برچسب ها: تخلفات ، انتخاباتی ، هاشمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار