سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان گفت: 30 درصد اقتصاد استان نیز در بخش کشاورزی است و استان همدان در تولید 6 محصول کشاورزی رتبه نخست کشور را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد فضلعلی در کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان همدان با بیان اینکه استان همدان در بسیاری از محصولات در دنیا حرف اول را از نظر کیفیت می‌زند،گفت: سالانه 5.5 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان همدان تولید می شود، که   50 درصد  به  مصرف  خود  استان  می رسد  و  50 درصد  دیگر  به  سایر استانها صادر می شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر اینکه باید به موضوع صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی توجه شود، بیان کرد: موضوع صرفه‌جویی در منابع برای بهره‎برداری بیشتر می‎تواند اهداف را جلو ببرد.

وی با بیان اینکه در بحث شهرک‌های کشاورزی بیان کرد: هدایت، حمایت و نظارت شهرک‌های کشاورزی جدید و شهرک‎های موجود مطرح است چراکه شهرک‎های موجود باید توسعه و تغییر نوع تولید را در نظر داشته باشند.

فضلعلی با بیان اینکه در خصوص شهرک‎های کشاورزی کار سخت و پدیده‎ای نو پیش رو است،بیان کرد: شرکت شهرک‌های کشاورزی می‌خواهد همه زیرساخت‌ها را ایجاد کند و در اختیار بخش خصوصی قرار داد پس باید در محلی ایجاد شود که قیمت زمین بالا نباشد چرا که اگر قیمت زمین بالا باشد کشاورز استقبال نخواهد کرد.

وی افزود:توسعه  گلخانه ها با توجه به کمبود منابع آبی استان در دستور کار ما قرار دارد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر اینکه در بیشتر شهرستانهای استان شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‎ای جدید در دست احداث است،  اظهار کرد:در حال ایجاد نخستین گلخانه با مشارکت هلند در همدان هستیم و همچنین  تقسیم وظایفی بین جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت انجام شده به این صورت که تنظیم بازار به صورت عمد‎ه‌فروشی تا کف بازار به جهاد کشاورزی و به صورت خرده‌فروشی و صنفی به صنعت و معدن محول شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه 32 درصد کشاورزان چغندر کار مطالبات خود را گرفته‌اند در صورتی که عده‌ای هیچ مبلغی دریافت نکرده‌اند، افزود: چرا باید کشاورزانی که مطالبات خود را دریافت نکرده اند تا اردیبهشت ماه سال آینده صبر کنند.

وی ادامه داد: کارخانه قند همدان به جای برنامه‌ریزی برای پرداخت مطالبات کشاورزان در اردیبهشت سال آینده برنامه‌ریزی کند تا بهمن ماه پول چغندر کشاورزان را پرداخت کند.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.