بررسی شرایط اقتصادی جامعه صهیونیستی بیانگر افزایش فقر در این رژیم است، به گونه ای که نوزده درصد خانواده های صهیونیست زیر خط فقر قرار دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العالم، گزارشگر شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: آماری که رئیس سازمان تأمین اجتماعی در اختیار وزیر رفاه قرار داد بیانگر افزایش فقر در جامعه اسرائیل است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهارات «شلومو مور یوسف» رئیس سازمان تامین اجتماعی این رژیم را پخش کرد که در آن گفت: توجه به قشر کارگر بسیار مهم است، ما خواستار فقر زدایی از جامعه اسرائیل هستیم.

بر این اساس نزدیک به دو میلیون خانوار اسرائیلی زیر خطر فقر به سر می برند و این رقم با توجه به جمعیت اسرائیل بسیار تأمل برانگیز است و این یعنی 19 در صد از خانواده های اسرائیلی و از هر 5 خانوار، یک خانواده فقیر هستند.

بیش از 20 هزار کودک اسرائیل، در خانواده ها محروم زندگی می کنند و از ساده ترین امکانات رفاهی محروم مانده اند. شاخصهای فقر در قشر حریدیم (گروههای مذهبی صهیونیست) بیشتر به چشم می خورد به شکلی که 54% از محرومان اسرائیل، از این قشر هستند.

این آمار در حالی اعلام شد که وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اتهام های وارده درخصوص کوتاهی وزارت دارایی، در فقر زدایی را به وزیر اسبق نسبت می دهد.

موشه کحلون وزیر دارایی رژیم اشغالگر گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش نسبت فقر در جامعه، کاهش سهمیه کودکان از سوی دولت پیشین است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار