عاملان شکار آهو نیمه‌های در حاشیه جاده اصفهان – تهران دتوسط محیط‌بانان پناهگاه حیات‌وحش موته بازداشت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ؛ فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان در خصوص دستگیری شکارچیان آهو گفت: محیط‌بانان پناهگاه حیات‌وحش موته هنگام گشت و کنترل شبانه به یک خودرو پیکان در حاشیه جاده اصفهان تهران مشکوک شدند.
جمشیدیان افزود: محیط بانان پس از بررسی خودرو یک تفنگ شکاری تک لول و تعدادی فشنگ از داخل اتومبیل کشف متوجه شدند یک نفر از سرنشینان پیکان نیز با پای پیاده در تاریکی هوا وارد دشت شده و به دنبال چیزی می‌گردد.

وی با بیان اینکه مظنونان مدعی بودند که تخلفی مرتکب نشده‌اند و به دلیل خرابی خودرو در کنار جاده توقف کرده‌اند ، اظهار کرد: مأموران، خودروی مظنونان را بررسی کرده و متوجه شدند که خودرو دچار نقص فنی نیست بنابراین هر سه سرنشین پیکان را بازداشت کردند.

فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان گفت: به محض روشن شدن هوا، محیط بانان به محل مشاهده مظنونان بازگشته و به جست و جوی اطراف مشغول شدندو پس از مدتی جست و جو در اطراف، در فاصله حدوداً ۱۲۰ متری از محل پارک خودرو در شب قبل، لاشه یک آهوی نر جوان را مشاهده کردند که بخش‌هایی از بدن حیوان نیز توسط جانوران گوشتخوار خورده شده بود.

جمشیدیان با اشاره به مشاهده لاشه آهوی افزود: مظنونان با مشاهده لاشه آهو به جرم خود اعتراف کرده و اعلام داشتند که شبانه با فشنگ چهارپاره به سمت آهو شلیک کرده و لحظاتی پیش از حضور مأموران یکی از آنان در جست و جوی لاشه آهو وارد دشت شده بود و بقیه در کنار خودروایستاده بودند.

فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان اعلام کرد: این شکارچیان پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.  

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.