رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: هر گونه تبلیغ انتخاباتی پیش از موعد حتی در فضای مجازی نیز تخلف انتخاباتی محسوب می شود.

به گزارش به گزارش خبرنگار حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان، سید رضا عقدایی در جمع خبرنگاران افزود: در صورت مشاهده این گونه تخلفات پس از ثبت نام نامزدها بصورت جدی رسیدگی می شود.

عقدایی با اشاره به ابلاغ اطلاعیه های وزارت کشور گفت: در مفاد یکی از این ابلاغ ها براستفاده نکردن از امکانات دولتی توسط داوطلبان در فرآیند انتخابات اشاره و تاکیده شده است.

عقدایی جمعیت کنونی استان اصفهان را پنج میلیون و 365 هزار و 450 نفر عنوان کرد و گفت: از این جمعیت 84.77 درصد شهری و 15.23 درصد روستایی هستند.

وی همچنین با استناد به آخرین آمار گفت: انتخابات در سطح 24 شهرستان، 106 شهر، 50 بخش و یکهزار و 349 روستا در استان برگزار می شود.

رییس ستاد انتخابات استان مجموع حوزه های انتخابات را 50 حوزه شامل 15 حوزه اصلی ،9 حوزه فرعی و 26 بخشداری مستقل عنوان کرد.

وی تعداد شعبه های انتخابات در دوره قبل را دو هزار و 320 شعبه شامل یکهزار و 962 شعبه ثابت و یکهزار و 358 شعبه سیار برشمرد و گفت: با توجه به رشد جمعیت استان نسبت به انتخابات دوره قبل پیش بینی می شود که به تعداد این شعبه ها با تشخیص هایت های اجرایی افزوده شود.

عقدایی تعداد نیروهای مورد نیاز برای برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را 69 هزار نفر پیش بینی کرد و ادامه داد: تعداد نمایندگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با احتساب یک نفر از اقلیت های مذهبی ارامنه جنوب 20 نفر و تعداد نمایندگان خبرگان در استان پنج نفر هستند.

وی واجدان شرایط رای دادن از سن 18سال به بالا را در استان سه میلیون و 856 هزار و 185 نفر عنوان کرد و گفت: بیش از 46 درصد این جمعیت مربوط به شهرستان اصفهان است.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: شهرستان اصفهان دو میلیون و 258 هزار و 920نفر جمعیت دارد که یک میلیون و 740 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

وی تعداد رای اولی های استان را 202 هزار نفر عنوان کرد و گفت: حدود 90 هزار نفر از این تعداد مربوط به رای اولی های شهرستان اصفهان است.

وی در ادامه به برگزاری 10 جلسه ستاد انتخابات استان با 77 مصوبه اشاره کرد و گفت: هم اکنون ستاد در تمام فرمانداری های استان بصورت شبانه روز فعال است. 

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت:هم اکنون از 26 مرحله نرم افزاری روند انتخابات 24 مرحله آن بصورت الکترونیک آماده است و بخش سخت افزار انتخابات الکترونیک توسط شورای نگهبان تایید شده است.

عقدایی افزود: تاکنون جلسات متعددی برای آموزش و توجیه مجریان انتخابات شامل فرمانداری ها، بخشداری ها و دیگر دست اندرکاران برگزار شده است.
وی با اشاره به معرفی 30 نفر از افراد معتمد بدون در نظر گرفتن گرایش های سیاسی و از همه اقشار مردم به عنوان اعضای هیات های اجرایی به فرمانداران و بخشداران استان گفت: تاکنون افراد معرفی شده از 14 شهرستان به حدنصاب رسیده و در شهرستان اصفهان 21 نفر تایید شده است.

 رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه آنچه برای ستاد انتخابات استان اصفهان اهمیت دارد، انتخاب افراد معتمد و معتدل است و ورود افرادی که در دوره های قبل به عنوان هیات اجرایی تخلفی مرتکب شده بودند را در این دوره از انتخابات غیر ممکن عنوان کرد و گفت: افرادی بعنوان هیات اجرایی از هر جناح اصلاح طلب و اصول گرا انتخاب می شوند که به تند روی شهرت نداشته باشند.

وی در بخش دیگری به بلوغ سیاسی کامل مردم اصفهان اشاره کرد و گفت: با وجود تنوع قومی در برخی مناطق استان تعامل خوبی وجود دارد و مشکلاتی خاصی دیده نشده است.

عقدایی یادآوری کرد: تاکید ما به عنوان هیات اجرایی و نظارت بر برگزاری انتخابات بر اصل تعامل و همکاری است.

وی تاکید کرد: انتخابات باید در فضایی آرام و بدون التهاب برگزار شود زیرا هرگونه التهابی بر حضور مردم تاثیر گذار است.

وی مولفه آرامش فضای انتخاباتی را اطمینان بخشی به مردم و برقراری امنیت روانی و تاثیرگذاری در رای آنها عنوان کرد.
وی از اختصاص یک روز در هفته به برگزاری جلسه ستاد انتخابات و همچنین ستاد امنیت انتخابات استان اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جلسات بصورت دائم ایجاد حس اعتماد و شور و نشاط در بین مردم است تا مردم با حداکثر امنیت و سلامت در انتخابات هفتم اسفند شرکت کنند.

وی زمان ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری را از 26 آذر و ثبت نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی را از 28 آذر ذکر کرد

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/ب
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.