وی با اشاره به راه اندازی موزههای مختلف در حوزههای مختلف، از جمله موزه کفش، افزود: در کشور 9 کارخانه کبریت سازی وجود داشت که اکنون 3 مورد از آنها باقی مانده که 2 کارخانه آن در تبریز است و به دلیل قدمت و سابقه این صنعت در تبریز، تشکیل موزه و توجه ویژه به این صنعت برای جذب گردشگر ضرورت دارد.
رئیس سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز، برند شکلات تبریز را یکی از بهترین برندهای شکلات کشور دانست و گفت: 80 درصد شکلات کشور در تبریز تولید میشود که مانند برخی کشورها میتوان از این برند برای جذب گردشگر استفاده کرد.
خلیلی، توسعه گردشگری تبریز را نیازمند برند سازی بین المللی دانست و تصریح کرد: فرش، کفش، شکلات و... شاخصهایی است که باید برای برندسازی مورد بهره برداری قرار گیرد که در کنار آن، موضوع سوغات، صنایع دستی و غذاهای محلی نیز نباید فراموش شود.
وی با اشاره به وضعیت نامطلوب گردشگری سلامت در آذربایجان شرقی، گفت: ابتدا زیرساختهای ناقص را در این زمینه حل کنیم و سپس به توسعه این حوزه بپردازیم، چرا که به دلیل کمبود در این عرصه، گردشگران سلامت به دیگر شهرهای کشور، از جمله شیراز سوق پیدا کردهاند.
رئیس سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز، با تاکید بر اینکه باید اقداماتی در شأن مسافران تبریز صورت گیرد، گفت: توجه به توسعه و بهبود خدمات اقامتگاههای گردشگران در اولویت نخست استان در این حوزه قرار گیرد.