فرماندار دامغان گفت: ۸ عضو اصلی و 5 عضو علی البدل هیئت اجرایی انتخابات مجلس خبرگان در دامغان انتخاب شدند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ فرماندار حوزه انتخابیه شهرستان دامغان انتخابات سال جاری را رویداد بزرگ سیاسی دیگر در ایران دانست و گفت: ۸ عضو  اصلی و 5 عضو علی البدل هیئت اجرایی فرعی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در دامغان انتخاب شدند. 

علی اصغر مجد شامگاه یکشنبه در جمع ۳۰ معتمد محلی شهرستان دامغان برای انتخاب هیئت اجرایی فرعی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در محل فرمانداری این شهرستان به برگزاری دو انتخابات مهم در پایان سال جاری اشاره داشت و افزود: انتخابات نماد مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حق الناس بودن آرای مردم گفت:مصمم هستیم با رعایت دقیق قانون انتخابات و با بی طرفی و امانتداری از تک تک آرای مردم صیانت و پاسداری نماییم.

فرماندار شهرستان دامغان بر مشارکت هر چه بیشتر مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: مردم دامغان در پای صندوق های اخذ رای، بار دیگر تمام نقشه ها و برنامه های بدخواهان نظام را نقش بر آب خواهد کرد.

مجد آراء مردم را حق الناس دانست و گفت: برگزاری صحت و سلامت انتخابات یکی دیگر از موضوعاتی است که نباید از آن غفلت شود و باید به خوبی از یک یک آرا ء مردم صیانت و پاسداری کنیم.

فرماندار حوزه انتخابیه شهرستان دامغان در ادامه بیان داشت: براساس مواد قانون و  آئین نامه اجرایی مربوط به انتخابات مجلس خبرگان رهبری، فهرست ۳۰ نفری معتمدان پیشنهادی از اقشار مختلف مردم که بومی حوزه انتخابیه بوده و حداقل سه سال سابقه سکونت در حوزه انتخابیه را داشته اند برای تشکیل هیأت اجرایی مجلس خبرگان رهبری تهیه و به هیات نظارت بر انتخابات ارسال شد و  نسبت به تأیید صلاحیت آنان اقدام گردید و حال از بین این 30 نفر 8 نفر به عنوان عضو اصلی و 5 نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب می گردند.

در این جلسه با آرا ء معتمدین دعوت شده به ترتیب محمد تقی کشاورزیان، سید مهدی عرفانی، حجت الاسلام سید علی اصغر ترابی، رضا غلامی، سید محمود حسینی پور، رضا حاج پروانه، محمد تقی فرح زاد و ابوالفضل مقبلی به عنوان هشت عضو اصلی هیئت اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در شهرستان دامغان انتخاب شدند.

علی علی اصغریان، احسان امیر عبدالهیان، محمدتقی صرفی، مرتضی نادعلیزاده و مطهره کبیریان نیز به عنوان اعضای فرعی هیئت اجرایی این شهرستان انتخاب شدند.

همچنین براساس قانون انتخابات، فرماندار، دادستان عمومی وانقلاب و رییس اداره ثبت احوال نیز به عنوان اعضای اداری هیئت اجرایی هستند که این هیئت در مجموع ۱۱عضو دارد.

شایان ذکر است ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در اجرای ماده ۱۳ آیین نامه و تبصره ۱ آن در مدت ۷ روز از ۲۶ آذرماه الی ۲ دی ۱۳۹۴ در فرمانداری‌های مرکز استان صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.