مرجع تقلید جهان تشیع گفت: حوادث اخیر نیجریه منجر به شهادت تعداد زیادی از شیعیان آن کشور شد چرا که شیعه زیر بار حرف زور نمی رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم : آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به حوادث اخیر نیجریه که منجر به شهادت تعداد زیادی از شیعیان آن کشور شد گفت: جرم تشیع این است که زیر بار حرف زور نمی‌رود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: ارتش نیجریه حدود ۵۰۰ نفر از شیعیان را به شهادت رسانده و متأسفانه دولت آنها نیز اعلان بی خبری می کند و حال اگر ما در اینجا بنشینیم و صرفاً محکوم کنیم، نتیجه ای نخواهد داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه عمل انسان تابع نیت است و تنها عمل زیبا کافی نیست گفت: اگر به قم آمده تا تحصیل کرده؛ معمم شده و از این طریق زندگی کنیم، بنابر روایات در روز قیامت در صف انبیاء بنی اسرائیل قرار نگرفته و اجر و پاداشی نخواهیم داشت.

وی افزود:برخی از طلاب به حوزه آمده‌اند تا خود را بسازند و به تبلیغ دین بپردازند که بسیار کار مطلوبی است.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: اگر تنها برای فراگیری درس و زندگی آمده‌ایم کافی نیست، باید نیت خالص نیز داشته باشیم باید در نظر داشته باشیم که خلوص نیت پایه سعادت است، باید نیت و اعمال برای خدا باشد.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.