رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان نظام مهندسی معدن را بازوی اجرايي خود در امور فنی و تخصصی می داند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه؛ ناد علی اسماعیلی در دیدار با اعضای نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی که در سالن آمفی تئاتر نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد؛ با اعلام ای مطلب گفت: اين نگرش قطعا موجبات افزايش بهره وري از معادن و حفظ ذخاير معدني که از سرمايه هاي عمومي هستند ، مي شود.

وی افزود: در حال حاضر این نظام جایگاه خود را یافته و اکنون به عنوان یک بازوی مشورتی قوی برای وزارت صنعت، معدن وتجارت تبدیل شود تا بخش معدن ارتقا یابد.

وی به با توجه به تخصصی بودن و مردمی بودن سازمان نظام مهندسی معدن، استفاده از همه سلایق و تفکرات در راستای اهداف کشور و توسعه بخش معدن ضروری است

اسماعیلی تعداد اعضای فعال سازمان را 35 هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد نزدیک به 3 هزار نفر را آقایان و یک هزار نفر را نیز خانم تشکیل می دهند.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران اظهار داشت: در حال حاضر برای 8 هزار و 500 نفر پروانه اشتغال صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در طیف های کارگری، تکنسین و کاربردی و تخصصی معادن افزود: در این راستا بیش از 20 هزار نفر از اعضای سازمان از آموزش های لازم بهره مند شده اند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشور برگزاری آزمون برای صلاحیت پروانه اشتغال را از جمله برنامه های در دستور کار این سازمان عنوان کرد.

این نشست صمیمی با ارائه سوال از سوی اعضای سازمان و پاسخ رییس سازمان نظام مهندسی ایران به کار خود پایان داد.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.