مدیرکل حمل‌‌ونقل و پایانه‌های لرستان از نوسازی ناوگان باری لرستان در سالجاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رحمانی بابیان اینکه تعداد نوسازی ناوگان باری در هشت ماهه اول سال جاری 188 دستگاه بوده گفت: آمار نوسازی در سال گذشته بیش از 49 درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: حمل‌ونقل یکی از بخش‌های اقتصادی کشور است که بین هشت تا 10 درصد از درآمد ناخالص داخلی کشور را تامین می‌کند.

مدیرکل حمل‌‌ونقل و پایانه‌های لرستان در خصوص حمل‌ونقل زمینی در کشور افزود: حمل‌ونقل جاده‌ای حدود 95 درصد از حمل‌ونقل زمینی که شامل ریلی و جاده‌ای است را تشکیل می‌دهد و حمل‌ونقل ریلی تنها پنج درصد از آن را شامل می‌شود.

رحمانی جاده را یکی از مهم‌ترین عوامل اقتصاد تلقی کرد و گفت: در هر کشور و در هر استانی که جاده پیشرفت کرده است و به دل مناطق رفته است، توسعه را نیز به دنبال خود داشته است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های لرستان در زمینه حمل بار اضافه کرد: جاده‌های لرستان در سال گذشته چهار میلیون و 965 هزار تن بار را تحمل کرده‌اند که 33 درصد آن درون استان و 66 درصد آن برون استانی بوده است.

وی تعداد نوسازی ناوگان باری را در هشت ماهه اول سال جاری 188 دستگاه اعلام کرد و افزود: تعداد نوسازی در سال گذشته بیش از 49 کاهش یافته است.

این مسئول در خصوص نوسازی ناوگان مسافری که عمدتا خرید سواری بوده است، ادامه داد: در مجموع 83 دستگاه سواری نوسازی شده، 51 دستگاه در بخش روستایی صورت گرفته و مابقی نیز در بخش شهری بوده است.

رحمانی از کاهش حجم بار و مسافر در سال جاری خبر داد و گفت: طبق آمار در بخش مسافر استان با 12.3 درصد کاهش نسبت با سال گذشته روبرو بوده است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های لرستان در پایان با تاکید به تکریم مسافران تصریح کرد: به طور حتم با رانندگانی که موجب ناراحتی مسافر یا برخورد نادرست شوند، برخورد می‌شود.

انتهای پیام/س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.