شبکه العالم گزارش داد: روز به روز بر نیروهای داوطلب مردمی در سوریه افزوده می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، بیش از هفت نفر از نیروهای داوطلب استان قنیطره سوریه پس از گذراندن دوره آموزشی نظامی به نیروهای ارتش این کشور برای حمایت از مواضع آزاد شده ملحق شدند. نیروهای داوطلب سوری آمادگی خود را برای مقابله با تروریسم و حفظ امنیت مناطق خود تاکید کردند.

در دو ماه گذشته بر شمار نیروهای داوطلب ارتش سوریه افزوده شده است. ثبت نام نیروهای داوطلب در ابتدا به صورت محدود بود ولی در دو ماه گذشته گسترش یافته است. به یکی از مکان های آموزشی در حومه شهر قنیطره رفتیم. صدها نفر در این پایگاه شیوه های جنگی و استفاده از سلاح را فراگیر می کنند.

این در حالی است که نیمی از نیروهای داوطلب از کسانی هستند که مناطق مسکونی آنان توسط ارتش سوریه آزاد شده است.

نیروی داوطلب مردمی گفت: داوطلب شدن مردم این منطقه در این دوره های آموزشی بسیار زیاد شده است. وی افزود: ماموریت ما حفظ امنیت اراضی آزاد شده ماست.

نیروی داوطلب مردمی دیگری گفت: ماموریت ما کمک به ارتش سوریه و حفظ مناطق آزاد شده است.

در همین رابطه نظامی ارتش سوریه گفت: مهارت های استفاده از سلاح را به نیروهای داوطلب آموزش می دهیم و این نیروها از آمادگی لازم برای اجرای ماموریت های محموله در استان قنیطره برخوردارند.

بر این اساس منطقه جنوبی سوریه به دلیل نزدیکی با رژیم صهیونیستی از ابتدای بحران از خطوط نخست درگیری با گروه های مسلح تروریست بوده است چرا که این گروه ها از حمایت های تسلیحاتی و لجستیکی اسرائیل برخوردارند. شکی در این نیست نیروهای داوطلب در این منطقه عنصر حمایتی مهمی از نیروهای ارتش در برابر گروه های مسلح شمرده می شوند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار