وزیر امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از بسته شدن موضوع ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران استقبال کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، در بیانیه جان کری در خصوص مختومه شدن پرونده «پی ام دی ایران» آمده است: من از تصویب قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از طریق اجماع درخصوص ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران در گذشته (پی ام دی) استقبال می کنم. این قطعنامه به شورای حکام اجازه می دهد اکنون تمرکز خود را به اجرا و راستی آزمایی کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) معطوف کند.

در ادامه بیانیه جان کری آمده است: گزارش مدیر کل آژانس در دوم دسامبر (11 آذر)، مطابق با آن چیزی است که آمریکا مدت های طولانی درباره برنامه هسته ای ایران ارزیابی کرده و نیز مطابق با ارزیابی خود آژانس است.

او در بیانیه مذکور مدعی شد: خاتمه دادن به دستور کار «پی ام دی،» به هیچ وجه مانع از آن نخواهد شد که آژانس در آینده در صورتی که دلیلی در اختیار داشته باشد که مبنی بر تخطی ایران باشد، به تحقیق نپردازد. در واقع، برجام با اجرای پروتکل الحاقی و دیگر تدابیر شفاف سازی پیشرفته، باعث می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی برای دنبال کردن هرگونه نگرانی های احتمالی در آینده موقعیت بهتری داشته باشد.

در بخش پایانی بیانیه جان کری درباره بسته شدن موضوع «پی ام دی» آمده است: قطعنامه امروز به روشنی بیان می کند که شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به دقت نظاره گر خواهد بود تا درباره تعهد ایران به برجام راستی‌آزمایی کند. ما در ادامه همچنان روی اجرای کامل برجام تمرکز شدید خواهیم داشت تا درباره ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران اطمینان حاصل کنیم.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار