مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: وضعیت آمادگی جسمانی بانوان به ویژه دختران جوان جامعه نگران کننده است و باید برای بهبود شرایط برنامه ریزی های مدون انجام داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسبقیان در کارگاه آموزشی حرکات اصلاحی و ارتقای سلامت جسمی و روحی زنان شاغل در محیط کار، تحرک و ورزش را مهمترین عامل پیشگیری از ناهنجاری های جسمی دانست و افزود: جای تاسف دارد که هم اکنون بیش از 60 درصد دانش آموزان ایرانی به دلیل کم تحرکی اضافه وزن دارند.

به گفته وی آمادگی جسمانی دختران ایرانی بین سنین 18 تا 26 سال برابر با خانم های 45 تا 50 سال فرانسوی است و این نشان می دهد که دختران جوان ما کم تحرک هستند.

اسبقیان، با اشاره به اینکه سن سکته در ایران 20 سال پایین تر از میانگین جهانی است، اظهار کرد: ورزش علاوه بر جسم بر نشاط و شادابی روح و روان انسان نیز تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: زنان و دختران جامعه باید روزانه تحرک و ورزش داشته باشند تا روح و روان آنها از استرس، افسردگی و سایر بیماری ها در امان باشد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این کارگاه آموزشی با تاکید بر اهمیت ورزش و تندرستی بانوان، گفت: بانوان باید از امکانات دستگاه های دولتی برای ورزش و تحرک خود بهره مند شوند.

سهیلا امیری افزود: باید برای سلامت و تندرستی جامعه به خصوص جامعه زنان اقداماتی اساسی اجرایی شود.
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.