با استفاده از نوعی وسیله پزشکی جدید مرگ و میر در مناطق جنگی در اثر خونریزی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، محققان به تازگی یک دستگاه منحصر به فرد پزشکی به نام Xs989  تولید کرده‌اند که ابتدا در میادین جنگی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما به تازگی سازمان غذا و داروی ایالات متحده مشهور به FDA اعلام کرده است که از این وسیله می‌توان در غیر میادین جنگی و در مواقعی چون بروز حوادث و تصادفات استفاده کرد.

گفتنی است، این دستگاه در حقیقت نوعی سرنگ در ابعاد بزرگ است که در آن مملو از اسفنج‌های کوچک پنبه‌ای است و می‌تواند مانع از خونریزی از زخم و تروما در افراد شود.

نسل جدید تجهیزات پزشکی مدرن مخصوص امداد در مناطق جنگی + تصاویر
بررسی‌ها نشان می‌دهند، این دستگاه دارای پتانسیل و توان لازم برای جذب 300 میلی‌لیتر خون از بدن افراد و جلوگیری از ادامه یافتن خونریزی است. این دستگاه نخستین بار برای جلوگیری از ادامه یافتن خونریزی از بدن سربازانی که تیر خورده‌اند، مورد استفاده قرار گرفته است.

نسل جدید تجهیزات پزشکی مدرن مخصوص امداد در مناطق جنگی + تصاویر
با استفاده از اسفنج‌های داخل این سرنگ که به راحتی قابل جداسازی از بدن بیمار پس از انتقال به مراکز درمانی است، می‌توان جان عده زیادی از بیماران را نجات داد.

نسل جدید تجهیزات پزشکی مدرن مخصوص امداد در مناطق جنگی + تصاویر
هر یک از اسفنج‌های موجود در این دستگاه 9 میلی‌متر عرض، 5میلی‌متر طول دارد و می‌تواند 3میلی‌متر خون یا مایعات بدن را در عرض کمتر از 15 ثانیه جذب کند و مانع از هدر رفت خون از بدن شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

برچسب ها: واکسن ، خون ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار