مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به بارش برف از شبانه روز گذشته در مناطق سردسیری ،گفت: تمام راه های ارتباطی اصلی استان باز و تردد در این مسیرها برقرار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حسین فدایی افزود: بر اساس اطلاع رسانی راهدارخانه‎ها در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی اصلی استان باز و عبور و مرور به صورت عادی جریان دارد.

براساس پیش بینی هوا شناسی تا بعد ازظهر امروز سه شنبه بارش برف در شهرستان های سردسیری کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد .

وی اظهارکرد: 279 نیروی راهداری با 218 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در 23 راهدارخانه ثابت و سیار کار بازگشایی مسیرهای برفگیر را در طول شبانه روز به عهده دارند.

فدایی تصریح کرد: با تمهیدات انجام شده پیش از آغاز فصل بارندگی امکانات لازم برای بازگشایی مناطق برفگیر در راه های مواصلاتی استان تامین شده بود.

وی اظهارکرد: لایروبی، بهسازی و ترمیم جادهها و رفع نقاط حادثه خیز بویژه در نقاط کوهستانی که احتمال ریزش کوه در آن وجود دارد از جمله اقدامات راهداری پیش از آغاز بارندگی ها بوده است.

فدایی افزود: اکیپ‎های عملیاتی و راهداری ‎های استان برای مقابله با شرایط بحرانی و اجرای عملیات در محور های ارتباطی آمادگی لازم را دارند.

وی ابراز داشت: رانندگان و مسافرانی که قصد عبور از محورهای مختلف استان را دارند می توانند قبل از حرکت از طریق شماره ارتباطی 141 و یا تلفن  07433334420از آخرین وضعیت راه ها آگاه شوند.

در محورهای کوهستانی کهگیلویه وبویراحمد 21 گردنه برفگیر و سخت گذر وجود دارد.

بیش از پنج هزار کیلومتر جاده اصلی ، فرعی و روستایی در کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد که بیش از سه هزار کیلومتر آن در مناطق کوهستانی و برفگیر قرار دارد.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: راه ، ارتباطی ، برف ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.