نمایشگاه سرامیک بنیان با عنوان «شکستنی» 27 آذرماه در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران گشایش می یابد.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، آکادمی هنر «آد» این نمایشگاه را با مشارکت 46 هنرمند در دو بخش و به مدت 6 روز برپا خواهد کرد.

رجحانه حسینی دبیر این نمایشگاه در خصوص مراحل اجرایی این رویداد در حوزه هنرهای تجسمی می گوید:شکستنی عنوان نمایشگاهی است که با طرح یکی ازحساس ترین مسائل درآثار سرامیکی ،درپی به چالش کشیدن ذات این مدیوم با مفهوم شکستن درذهن است. این نمایشگاه دردو بخش طراحی شده که دربخش اول تلاش  شده به عنوان شکستنی و مفهوم سرامیک بنیان توجه شود.البته دراین نمایشگاه  منظور نشان دادن سرامیک نیست ،بلکه ازمفهوم سرامیک درنقاشی، مجسمه و ویدیو استفاده شده است وآثار 38 هنرمند دراین بخش به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود:در خصوص بخش دوم باید بگویم دراردیبهشت ماه ازطریق  فراخوان، آثار 8 هنرمند پس از داوری برای نمایشگاه انتخاب شده است .البته دربخش سرامیکی اکادمی هنر آد با هنرمندانی که تجربه زیادی نداشتند کمک و همراهی کرده است.

حسینی درادامه بیان داشت:شورای سیاست گذاری این نمایشگاه با حضور مهران هوشیار،سیما افتخاری راد و هیربد همت آزاد شکل گرفت و انتخاب هنرمندان نیز توسط شورایی با حضور ندا درزی، امید قجریان و بهنام کامرانی صورت پذیرفت.

دبیر این نمایشگاه همچنین گفت:ژاک کافمن رئیس انجمن بین اللملی سرامیک، درروز چهارشنبه 2 دی ماه ساعت 15 سخنرانی در نمایشگاه تحت عنوان سرامیک معاصر برای مخاطبان خواهد داشت و آیین اختتامیه نمایشگاه نیز در روز پنج شنبه 3 دی ماه همراه با جلسه نقد و بررسی آثار در ساعت 17 برگزارخواهد شد.

حسینی درخاتمه افزود:کارگاه آموزشی در روزهای یکشنبه 29 آذرو سه شنبه 1 دی ماه نیز با حضور علاقمندان در این نمایشگاه برگزارخواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار