مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل از پرداخت 10 میلیارد ریال تسهیلات یارانه ای به بادام زمینی کاران استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد حسن شاهنده گفت: با هدف تحقق شعار هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه با شناسایی منطقه برندق خلخال برای کاشت و تولید بادام زمینی 110 نفر از اهالی این روستا تسهیلات گرفتند تا هزینه های لازم برای تهیه بذر و آماده سازی بستر بذر و هزینه های داشت و برداشت را در اختیار داشته و اقدام به تولید این محصول کنند.

وی افزود: به زودی کارگاه های بسته بندی و فرآوری محصول بادام زمینی نیز در این روستا ایجاد می شود تا در کنار کارآفرینی زمینه های لازم برای توسعه و کشت این محصول فراهم شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل همچنین در زمینه نحوه پرداخت تسهیلات به کشاورزان گفت: این تسهیلات بر اسال میزان سطح زیر کشت از 50 میلیون تا 200 میلیون ریال به کشاورزان پرداخت شده و متوسط پرداخت تسهیلات صندوق به ازای هر هکتار 100 میلیون ریال بوده است.

به گفته شاهنده ، این میزان تسهیلات در سال های آینده نیز به صورت قرض الحسنه به آن دسته از کشاورزانی که علاقمند به تولید این محصول هستند پرداخت خواهد شد.

وی در زمینه مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات افزود: تمام تسهیلات پرداختی به کشاورزان به صورت قرض الحسنه به مدت پنج سال در اقساط سالانه خواهد بود.

انتهای پیام/ش



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.