یک فوریت لایحه اصلاحیه مصوب اخذ عوارض سالیانه از موتورسیکلت‌های شهر تهران به تصویر اعضای شورای شهر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دویست و شانزدهمین جلسه رسمی شورای شهر تهران که در محل تالار شورای شهر برگزار شد یک فوریت لایحه اصلاحیه مصوبه‌ اخذ عوارض سالیانه از موتورسیکلت‌ها در شهر تهران مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

دنیا مالی رئیس کمیته عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص این لایحه اظهار داشت: در کمیسیون عمران و حمل و نقل اقدام به رده بندی موتورسیکلت‌های دو زمانه و چهار زمانه کرده‌ایم موضوع آلودگی و محیط زیست به حدی جدی است که باید سن موتورسیکلت‌ها نیز در این لایحه در نظر گرفته شود و برای موتورسیکلت‌ها با عمر زیاد عوارض در نظر گرفته شود.

وی افزود: برای شهر تهران حدود سه میلیون موتورسیکلت در حال تردد در نظر گرفته شده اما در این رابطه مشکلی وجود دارد زیرا هنوز به برآورد دقیق در مورد تعداد موتورسیکلت‌های موجود در شهر تهران نرسیده‌ایم و عددهایی بین هشت هزار تا سه میلیون عدد مطرح می‌شود.

علیرضا دبیر عضو شورای شهر تهران در رابطه با کلمه عوارض در این لایحه گفت: در خصوص اخذ عوارض از افراد عبوری از تونل‌های نیایش، توحید، رسالت و پل دو طبقه صدر در حال بررسی هستیم که در این لایحه نیز باید بر روی کلمه عوارض تجدید نظر شود.

سرخو عضو دیگر شورای شهر تهران بیان کرد: هر چه تعداد سیلندرهای موتورسیکلت‌ها بیشتر شود میزان سوخت مصرفی نیز بیشتر می‌شود در نتیجه باید عوارض بیشتری پرداخت کنند که این مورد باید در این لایحه در نظر گرفته شود.

در نهایت یک فوریت اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض سالیانه از موتورسیکلت‌ها مورد تصویب اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار