به دنبال حملات تروریستی سن برناردینو در کالیفرنیا، محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در یک سال گذشته به پایین ترین سطح رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، نظرسنجی اخیر "ان بی سی نیوز/وال استریت ژورنال" نشان داد از زمانی که "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا در تلاش است به مردم اطمینان دهد شیوه درستی برای مبارزه با تروریسم و گروه تروریستی داعش به کار گرفته، محبوبیت وی به پایین ترین سطح در یک سال گذشته رسیده است.

محبوبیت اوباما در حال حاضر 43 درصد گزارش شده که از اواخر ماه اکتبر (حدود دو ماه پیش) دو رتبه تنزل یافته است. این آمار در مقایسه با سال گذشته در پایین ترین سطح قرار دارد. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد 70 درصد از آمریکایی ها معتقدند کشورشان مسیری نادرست در پیش گرفته است. این آمار نیز در مقایسه با اوت سال گذشته (مرداد 93) در بالاترین سطح قرار دارد. تنها 20 درصد از شرکت کنندگان این نظرسنجی معتقدند کشورشان مسیر درستی را در پیش گرفته است.

این آمارها برای باراک اوباما -- که در سال جاری میلادی به دلیل حمایت از  ازدواج همجنسگرایان، توافق هسته ای ایران و بهبود اوضاع اقتصادی امتیازهایی کسب کرده بود -- یک شکست بزرگ محسوب می شود.

بیم مردم از وقوع حملات تروریستی مشابه پاریس و سن برناردینو، موجب کاهش محبوبیت وی شده است. در این نظرسنجی، به ترتیب 37 و 34 درصد از شرکت کنندگان، عملکرد اوباما را در حوزه سیاست خارجی و مقابله با گروه تروریستی داعش تأیید کردند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد 73 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند مایلند می خواهد رئیس جمهور بعدی آمریکا، شیوه ای متفاوت با اوباما در پیش بگیرد. 

این نظرسنجی از 6 تا 9 دسامبر سال جاری میلادی (15 تا 18 آذر 94) انجام شد و  1000 آمریکایی در آن شرکت کردند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار